Yahoo rozpocznie współpracę z dostawcą opinii - serwisem Yelp. Firma chce wzmocnić wyniki wyszukiwania i zwiększyć atrakcyjność dla użytkowników internetu - informuje Bloomberg.
Yahoo we współpracy z Yelp ma poszerzyć ofertę o ratingi i oceny lokalnych sprzedawców. Firmy planują zaoferować usługę w ciągu kilku tygodni - poinformował The Wall Street Journal, powołując się na anonimowe źródła uczestniczące w spotkaniu pracowników Yahoo.
Nowe środki
Szefowa Yahoo Marissa Mayer poszukuje nowych treści i funkcjonalności serwisu, aby przyciągnąć i utrzymać użytkowników.
Chce też zmniejszyć lukę dzielącą jej firmą od Microsoftu i Google. Udział Yahoo w rynku spadł na przestrzeni 5 lat (od 2008 roku) o około połowę, w grudniu 2013 r. wyniósł 11 proc. W tym czasie Microsoft miał 18 proc. a Google 67 proc. rynku.
Jak informuje Bloomberg, sprzedaż Yahoo w pierwszym kwartale 2014 roku ma wynieść od 1,06 do 1,1 mld dolarów (z wyłączeniem dochodów przekazanych podmiotom partnerskim).
Dochód netto Yelp szacowany jest na ok. 350 mln dolarów.
Autor: mn / Źródło: Bloomberg
Źródło zdjęcia głównego: wiki (CC BY-SA 2.0) | gaku