Visa podpisała z FIFA umowę gwarantującej jej oficjalny sponsoring mistrzostw świata w piłce nożnej w latach 2010 i 2014. Firma zapłaciła federacji 170 mln dol. za pokazanie się na bandach dookoła stadionów.
Sponsorowanie mundialu Visa postrzega jako wielka szansę rozwoju. Dotąd sponsorem mistrzostw był jaj konkurent - MasterCard, obecny na każdym z Mundiali od 1990 roku. Zmiana partnera kosztowało FIFA 90 mln dolarów.
Rok temu federacja podpisała ekskluzywną umowę sponsorską wartą 200 mln dolarów z konkurencją - Visa International. MasterCard zaskarżył FIFA do sadu, twierdząc, że wcześniej podpisał z federacją przedłużenie umowy partnerskiej.
Sąd rejonowy w Nowym Jorku orzekł, że federacja piłkarska podpisując umowę sponsorską z Visa na okres od 2007 do 2014 roku złamała warunki umowy z MasterCard. W orzeczeniu sąd stwierdził, że negocjatorzy FIFA wielokrotnie okłamali przedstawicieli MasterCard.
Źródło: BBC, APTN