Państwowe urzędy powinny zgłaszać informacje o wolnych posadach do pośredniaków. Takiego zdania jest resort pracy, który chce zagwarantować to odpowiednimi przepisami - informuje "Rzeczpospolita".
Ministerstwo chce, by wszystkie instytucje publiczne miały obowiązek zgłaszania do powiatowych urzędów pracy informacji o wolnych miejscach zatrudnienia i prowadzonych rekrutacjach.
Propozycja została wpisana do przygotowywanego przez resort projektu ustawy o promocji zatrudnienia. W całym kraju jest ponad 120 podmiotów mających status instytucji publicznej: urzędy państwowe, samorządowe, jak i np. korpus służby cywilnej.
Obecnie do pośredniaka zgłaszać nie muszą
Obecnie jest tak, że kiedy poszukują pracownika publikują ogłoszenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej. Do pośredniaka informacji zgłaszać nie muszą. Resort uważa, że obowiązek zgłaszania do urzędów pracy informacji o wolnych posadach może sprawić, że wiedza o ofercie dotrze do szerokiego kręgu zainteresowanych. Jeżeli pomysł się powiedzie, to przepis zacznie obowiązywać od marca 2014 r.
Autor: MAC/jk / Źródło: Rzeczpospolita
Źródło zdjęcia głównego: tvn24