Co zrobić, gdy oferta biura podróży nie pokrywa się z rzeczywistością? Gdzie możemy złożyć reklamacje i jak dochodzić swoich praw? Na te pytania odpowie Paweł Blajer w programie "Biznes dla Ludzi" o godz. 18.00 na antenie TVN24 Biznes i Świat.
Gdy po rozpoczęciu wymarzonego urlopu okazuje się, że np. nasz hotel nie ma nic wspólnego z hotelem oferowanym w katalogu biura podróży, wówczas możemy domagać się odpowiedniego obniżenia ceny, odstąpić od umowy. Klient biura podróży może również żądać powrotu do miejsca rozpoczęcia imprezy turystycznej oraz naprawienia szkody wynikłej z niedotrzymania umowy czyli zwrotu kosztów imprezy.
Reklamacja
Warto pamiętać, ze reklamacji podlega każdy element wchodzący w skład pakietu usług świadczonych przez biuro podróży.
Reklamację składamy zawsze do biura podróży w terminie 30 dni od zakończenia wycieczki. Jeżeli przedsiębiorca nie ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 30 dni od jej złożenia (lub 30 dni od zakończenia imprezy turystycznej, gdy reklamacja została złożona w trakcie jej trwania), przyjmuje się, że została uznana za zasadną.
Co jeszcze w programie?
W programie "Biznes dla Ludzi" Paweł Blajer wyjaśni również co zrobić, gdy pracodawca chce wręczyć wypowiedzenie, a pracownik ukrywa się przed zwolnieniem, odpowie na pytanie czy potrzebna nam kasa fiskalna gdy zakładamy biznes sezonowy oraz wytłumaczy jak przenieść własność majątku.
"Biznes dla Ludzi" od poniedziałku do piątku o 18.00 w TVN24 Biznes i Świat.
Autor: red. / Źródło: TVN24 Biznes i Świat
Źródło zdjęcia głównego: freeimages.com