Portale społecznościowe ułatwiają pracę włamywaczom. Według badania na zlecenie brytyjskiego ubezpieczyciela Legal and General, 40 procent użytkowników Facebooka i Twittera umieszcza w swoich profilach szczegółowe informacje o swoich zakupach i planach wakacyjnych - a to ułatwia włamywaczom lokalizację łatwej zdobyczy.
Jak wynika z badania, podobną rolę mogą pełnić wpisy, w których użytkownicy portali skarżą się na długie godziny spędzane w pracy. Także one są bezcenną informacją dla tych, którzy nie chcą się spotkać z właścicielem mieszkania.
To jednak nie koniec. Badanie wykazało również, że internauci lubią chwalić się zakupami drogich gadżetów: nowych telewizorów, zestawów hi-fi itp. To oczywiście zwiększa atrakcyjność mieszkania w oczach włamywaczy.
Brytyjskich użytkowników internetu nie chroni przed niebezpieczeństwem nawet ograniczenie dostępu do profilu. Ankieterzy wysłali do losowo wybranych użytkowników serwisów sto zaproszeń do kontaktów. W serwisie Facebook akceptację otrzymało 13 procent takich zaproszeń, a na Twitterze aż 92 procent.
Zagrożenie dla portfeli użytkowników Facebooka i Twittera płyną też z drugiej strony. Legal and General przewiduje, że ubezpieczyciele mogą już wkrótce zacząć podnosić opłaty tym klientom, którzy na portalach społecznościowych umieszczają wpisy i zdjęcia w zbyt dużym stopniu odsłaniające ich prywatność.
Źródło: TVN CNBC Biznes
Źródło zdjęcia głównego: facebook.com