McDonald's poinformował, że sprzedaż w restauracjach, które są otwarte od co najmniej 13 miesięcy, spadła w lutym o 0.3 proc. To czwarty z rzędu miesiąc strat największej na świecie sieci restauracji.
Sprzedaż w USA spadła o 1,4 proc, podczas, gdy analitycy oczekiwali spadku w wysokości 0,6 proc.
McDonald's, który w samych Stanach Zjednoczonych ma 14 200 restauracji, chciał zwiększyć przychody z działalności w godzinach porannych. Klientów przyciąga zestawami śniadaniowymi i kawą za jednego dolara.
Sieć fast-foodów zmaga się jednak ze słabnącym zaufaniem konsumentów. Wpływ na słabszą sprzedaż miała także ciężka zima, która nawiedziła w lutym kontynent amerykański.
Ale to nie jedyne powody. - Konkurencyjne sieci rozwinęły swoje restauracje i wprowadziły nowe elementy, odciągając w ten sposób klientów od McDonald'sa - zauważa Peter Saleh, analityk grupy Telsey Advisory z Nowego Jorku.
Akcje firmy z Oak Brooks spadły o 0,3 procent, do 95,20 dolarów, zaś indeks Standard&Poor 500 Restaurants spadł o 1,7 proc .
Lepiej w Europie
Sprzedaż w Europie wzrosła o 0,6 proc, natomiast w Azji, Afryce i na Bliskim Wschodzie spadła o 2,6 proc.
McDonald's ma na całym świecie ok. 35 500 restauracji, z czego 81 proc. działa na zasadzie franczyzy.
Autor: ToL/Klim/ / Źródło: Bloomberg
Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl