LOT domaga się od Państwowej Agencji Żeglugi Powietrznej 6 mln zł z tytułu strat spowodowanych opóźnieniami samolotów niezawinionymi przez przewoźnika - dowiedziała się "Rzeczpospolita".
- W poprzednim sezonie zimowym średnia miesięczna punktualność naszych rejsów sięgała 95 proc. W sezonie letnim (kwiecień-październik) ten wskaźnik był nawet o kilkanaście punktów procentowych niższy. A w trzech czwartych przypadków opóźnienia wynikały z czynników niezależnych od LOT, głównie ograniczeń ze strony kontroli ruchu powietrznego - mówi Małgorzata Kozieł, rzeczniczka LOT.
Przemęczeni kontrolerzy
Jakie są powody opóźnień w Polsce? - Zbyt mało jest kontrolerów, którzy w związku z tym są przepracowani. Brak wystarczających szkoleń przy wdrażaniu nowego systemu nawigacyjnego Pegasus 21, który nie spełnia wielu ważnych funkcji - wylicza Janusz Janiszewski, prezes Związku Zawodowego Kontrolerów Ruchu Lotniczego.
Ruch lotniczy w Polsce rośnie dzisiaj najszybciej w Europie. W roku 2003 było to 7,1 mln pasażerów, w 2013 już prawie 25 mln. Na dodatek ruch samolotów nad Polską zwiększył się jeszcze o 10 proc. po zestrzeleniu malezyjskiej maszyny nad wschodnią Ukrainą.
Autor: ToL / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu