Linie lotnicze British Airways podczas jednego z lotów testowały "koc szczęścia", który wraz ze specjalną opaską mierzy fale mózgowe pasażera i określa jego nastrój. Eksperyment ma na celu podniesienie jakości usług największego brytyjskiego przewoźnika.
Linie chciały dowiedzieć się więcej na temat snu i odpoczynku pasażerów w powietrzu. W tym celu przewoźnik użył inteligentnego koca, który monitoruje poziom koncentracji i relaksu. Testy rozpoczęły się na wysokości ponad 9 km i miały dać wskazówki dotyczące najlepszej pory na podawanie posiłków, rodzaju pokazywanych filmów oraz najwygodniejszego ustawienia fotela.
Kolor prawdę powie
Pasażerowie, którzy brali udział w eksperymencie zakładali na głowę wyposażoną w czujniki specjalną opaskę, która mierzyła ich samopoczucie w skali od 1 do 100. Dane były przenoszone za pomocą Bluetooth do diod LED wplecionych w koce, tkane z włókien optycznych. Diody zmieniały barwę w zależności od nastroju pasażera. Gdy był zestresowany koc świecił na czerwono, a gdy był zrelaksowany okrycie stawało się niebieskie.
Do tej pory koce zostały przetestowane podczas jednego lotu z Londynu do Nowego Jorku. Zauważono, że największe wahania nastroju miały miejsce podczas posiłków oraz gdy użytkownicy korzystali z pokładowych systemów rozrywki.
Autor: ToL//bgr / Źródło: Business Insider
Źródło zdjęcia głównego: britishairways.com