Przyszłość e-handlu leży w delikatesach? Eksperci z Gemiusa nie wykluczają takiego scenariusza, powołując się na własne, opublikowane niedawno badania "E-commerce w Polsce". Badania wykazały, że w tym roku na zakupy w sieci Polacy wydadzą nawet 15 mld złotych.
- Zauważyliśmy wzrost w stosunku do poprzedniego roku sprzedaży artykułów spożywczych, więc wydaje nam się, że jest to przyszłość i delikatesy będą na pewno się rozwijały - mówił w TVN CNBC Biznes Krzysztof Łopuszyński, specjalista Gemiusa ds. badań e-marketingowych. Dodał, że także świadomość internautów o tym, że mogą w sieci kupować także artykuły spożywcze jest coraz większa.
Jak zauważą piątkowy "Dziennik", z sukcesem swoje produkty za pośrednictwem internetu, rozprowadzają Carrefour, Piotr i Paweł, Bomi i Alma. Dyrektor internetowej sprzedaży tego ostatniego przyznaje, że w ubiegłym roku obroty osiągnęły poziom 7 mln złotych. - Szacujemy, że w tym roku będzie to 15-16 mln - mówi Stanisław Krzaklewski.
Sprzedają też więcej
Przypomnijmy, z analiz Gemiusa wynika, że mimo kryzysu handel w nich rośnie w tempie nawet 50 proc. rocznie. Największe obroty są odnotowywane wśród produktów ujętych w segmencie "dom i ogród".
Jak mówi Łopuszyński, internauci nie tylko coraz chętniej kupują w sieci, ale i sprzedają coraz więcej. Coraz chętniej korzystają też z porównywarek cen, doceniają to, że zakupy w sieci są tańsze, a towar mogą kupić przez całą dobę.
Mocny finisz
Internetowych sklepów, w których można kupić dosłownie wszystko, działa niemal 7 tysięcy. - Mimo kryzysu e-handel radzi sobie naprawdę dobrze, a czeka nas jeszcze mocna końcówka tego roku - mówi w piątek "Dziennikowi" Piotr Jarosz, wydawca serwisu Sklepy24.pl, na którym zarejestrowane są prawie wszystkie.
Z raportu firmy Gemius wynika, że w tym roku już dwie trzecie internautów choć raz skorzystało z możliwości zakupów przez internet. Co więcej, blisko połowa internautów niekupujących dotąd w sieci zamierza jeszcze z takiej szansy skorzystać.
Źródło: TVN CNBC Biznes, "Dziennik"
Źródło zdjęcia głównego: TVN CNBC Biznes/ fot. SXC.hu