Ranking 100. firm o najlepszej reputacji na świecie opublikowała Reputation Institute, międzynarodowa firma konsultingowa z Nowego Jorku. Dzięki głosom 50 tys. klientów z 15 krajów wygrało Google, za którym znalazło się Apple i Walt Disney. To one wygrały w czterech kategoriach: zaufanie, szacunek, podziw i dobre samopoczucie.
- Pierwszym krokiem do zdobycia zaufania i sympatii jest zrozumienie potrzeb konsumentów w ojczystym kraju firmy. Następnie przedsiębiorstwo musi znaleźć sposoby na emocjonalne połączenie z odbiorcami za granicą – Nicolas Georges z Reputation Institute, międzynarodowej firmy konsultingowej z siedzibą w Nowym Jorku, tłumaczy sekret sukcesu zwycięzców rankingu "The World's Most Reputable Companies".
Instytut zaprosił ok. 50 tys. konsumentów z 15 rynków na świecie (m.in. Rosji, Wielkiej Brytanii, Francji, USA i Japonii) do wzięcia udziału w badaniu na temat najbardziej renomowanych firm o globalnym zasięgu. Mięli wybrać sto tych, do których mają największe zaufanie i szacunek.
Od zaufania do podziwu
Każda firma zdobyła tzw. "Global RepTrak Pulse", czyli średnią ocen od 0 do 100, które są miarą sympatii do niej. Obliczenia podzielono na cztery kategorie: zaufanie, szacunek, podziw i dobre samopoczucie. Instytut przeanalizował również to, co nazywa "siedem wymiarów reputacji firmy". To postrzeganie przedsiębiorstwa (miejsce pracy, zarządzanie i obywatelstwo), postrzeganie produktu (towarów i usług oraz innowacje) i wydajność (efektywność finansowa i przywództwo).
W rankingu wygrało Google. Amerykańska firma internetowa uzyskała wynik globalny RepTrak 79,99 na 100 możliwych. Aż w 10 krajach wybrała ją największa ilość badanych, w tym w Brazylii, Rosji, Chinach i Indiach. - Ich reputacja oparta jest na przejrzystości w prowadzeniu biznesu i na wpływie, jaki ma na poprawę życia społeczeństwa – uzasadnia Georges.
Numer dwa na liście – Apple – zdobył 79,77 punktów Global RepTrak, głównie dzięki zwycięstwu w trzech działach: innowacje, przywództwo i wyniki finansowe.
L'Oréal jest jedyną firmą kosmetyczną w pierwszej 20-tce, a Nike jedynym sprzedawcą odzieży. Dopiero na 51. miejscu jest koncern towarów luksusowych LVMH, do którego należą największe domy mody, tj. Dior, Givenchy czy Louis Vuitton, a Zara znalazła się na pozycji 82.
W rankingu "The World's Most Reputable Companies" najwięcej jest firm amerykańskich, bo aż 38.
am/iga
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: materiały prasowe