XXXI Forum Ekonomiczne w Karpaczu

Przyszłość mediów. "Milion widzów zostało wyłączonych z różnorodności informacji i debaty politycznej"

Wielu użytkowników, widzów coraz częściej korzysta z mediów cyfrowych, sukcesywnie rezygnując z tych tradycyjnych. Znaczenia nabierają platformy streamingowe, a także aplikacje typu Tik Tok, YouTube czy Instagram. W panelu poświęconym przyszłości mediów w Polsce wzięli udział: Dorota Żurkowska-Bytner, członkini zarządu Discovery Polska, Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej ZPR, Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska, Bartosz Hojka, prezes zarządu Agora oraz Aleksander Kutela, prezes zarządu Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. Zdaniem Zbigniewa Benbenka "zmienia się model konsumpcji mediów i musimy za tym nadążać". – Tworzyć treści to jest jedno, ale dystrybuować je to wielka sztuka. Szczególnie dystrybuować je w środowisku nowych mediów - podkreślił. – Wydaje mi się, że te modele mogą współistnieć i będą się tworzyły nowe. Produkty i konsument zmieniają przecież trend – stwierdziła Dorota Żurkowska-Bytner. Uczestnicy panelu poświęconego roli mediów rozmawiali również o zmianie standardu nadawania telewizji naziemnej. – Niesie to ogromne konsekwencje. [...] Po zakończonym procesie ponad milion gospodarstw domowych nie ma nadal dostępu do kanałów komercyjnych - jak Polsat, TV Puls - z uwagi na nietransparentną decyzję, trudną do zrozumienia – oceniła Dorota Żurkowska-Bytner. Według członkini zarządu Discovery Polska "z punktu widzenia biznesu to jest prawdopodobnie jedno z największych zagrożeń niezależnych mediów", a "media komercyjne na pewno są wartością".