Amazon blokuje konta klientów, którzy zbyt wiele razy zwracali towar zakupiony w serwisie. Takie działania są często podejmowane bez wyjaśnień ani ostrzeżeń ze strony giganta handlu elektronicznego - poinformował dziennik "Wall Street Journal". "Musimy reagować, by chronić dobro wszystkich, którzy korzystają z naszych usług" - odpowiadają w informacji przesłanej tvn24bis.pl przedstawiciele firmy.
"WSJ" zauważa, że Amazon przez długie lata utrzymywał wizerunek firmy słynącej z dobrej obsługi klientów i prokonsumenckiego nastawienia, które przejawiało się m.in. w łatwości, z jaką klient mógł odesłać niespełniający jego oczekiwań towar.
Luźne zasady regulujące zwroty produktów sprzedawanych przez Amazon - według "WSJ" -spowodowały, że klienci serwisu podobnego traktowania zaczęli oczekiwać również od innych firm sprzedających swoje towary na portalu koncernu.
E-mail o zamknięciu konta
Dziennik przytacza przypadek jednego z klientów Amazona, który w marcu otrzymał e-mail powiadamiający go o zamknięciu konta w serwisie ze względu na naruszenie regulaminu korzystania z platformy.
List informował również o tym, że klient "nie może założyć kolejnego konta ani korzystać z cudzego celem dokonywania zakupów na Amazonie".
Obsługa klienta serwisu Amazon wyjaśniła właścicielowi zablokowanego konta, że jego usunięcie spowodowane jest częstymi zwrotami towarów. Klient w 2018 roku zwrócił jeden zakupiony przedmiot, natomiast w ubiegłym roku - cztery.
"WSJ" zwraca uwagę, że podobnych przypadków jest bardzo wiele. Niektórzy rozżaleni klienci swoje historie opisali w mediach społecznościowych, inni zaś zdecydowali się wysłać listy protestacyjne do administracji portalu Amazon.
Wszystkich klientów platformy łączy fakt, że ich konta w serwisie zostały usunięte bez ostrzeżenia bądź wyjaśnień - zaznacza dziennik.
Stanowisko Amazona
"Chcemy, aby ze stron Amazon mógł korzystać każdy, ale sporadycznie zdarzają się sytuacje, w których ktoś przez dłuższy czas dokonuje nadużyć na naszych serwisach" - tłumaczy działania firmy rzecznik prasowa Amazon w Polsce Marzena Więckowska.
Jak wyjaśnia, "nigdy nie podejmujemy tych decyzji lekko, ale przy ponad 300 milionach klientów na całym świecie musimy reagować, by chronić dobro wszystkich, którzy korzystają z naszych usług".
"Jeśli którykolwiek z klientów uważa, że popełniliśmy błąd, zachęcamy go do skontaktowania się z nami bezpośrednio, aby móc sprawdzić jego konto i podjąć odpowiednie działania" - podkreśla Więckowska.
Autor: //dap / Źródło: PAP