Patrycja Kotecka, prywatnie żona Zbigniewa Ziobry, ministra sprawiedliwości, objęła stanowisko dyrektora marketingu w Link4 - firmy należącej do PZU.
Informację potwierdził Marek Baran, dyrektor ds. public relations w firmie Link4 informując, że Kotecka stanowisko objęła w środę i już wykonuje swoje obowiązki. Jak głosi komunikat, w Link4 Kotecka zajmie się komunikacją marketingową, zadba o współpracę z domami mediowymi, badaniami marketingowymi oraz e-biznesem. Na stanowisku dyrektora marketingu zastąpi Bartosza Kwiecińskiego, który przeszedł do PZU i będzie odpowiedzialny za obszar ubezpieczeń direct.
Żona z doświadczeniem
Patrycja Kotecka jest żoną Zbigniewa Ziobry. O ich ślubie prasa donosiła w 2011 roku. Kotecka zajmowała się również komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną oraz marketingiem. Przez ostatnie pięć lat kierowała projektami PR w Apelli - agencji reklamowej, która obsługuje klientów z sektora finansowego. Jak czytamy na stronie firmy, Apella wywodzi się z założonej w 2005 roku firmy Media SKOK, powołanej do prowadzenia obsługi marketingowej Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych (SKOK). Jest także głównym udziałowcem spółki Fratria, która wydaje m.in. tygodnik „wSieci”. Nowa dyrektor marketingu związana była także z branżą medialną - zarządzała programami informacyjnymi TVP. Była tam wydawcą programów publicystycznych i dziennikarką. Publikowała na łamach „Życia Warszawy”, „Super Expressu” i „Gazety Bankowej”. Patrycja Kotecka jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa UW, studiów PR na SGH oraz Akademii Dyplomatycznej PISM. Ukończyła również studia MBA w PAN.
Część spółki Skarbu Państwa
Link4 od września 2014 roku wchodzi w skład grupy PZU. Michał Krupiński, który od stycznia jest prezesem PZU, podał we wtorek, że nowy zarząd PZU dokonuje przeglądu obecnej strategii spółki na lata 2015-2020 i w ciągu trzech miesięcy przedstawi efekty swoich prac. Krupiński ocenił, że w ciągu trzech lat możliwa jest redukcja kosztów stałych do 20 proc. Zapowiedział, że spółka zamierza kontynuować projekt ekspansji zagranicznej.
Spółka podała we wtorek, że zysk netto grupy PZU w IV kwartale 2015 roku wzrósł do 509,9 mln zł z 403,8 mln zł rok wcześniej. W 2015 roku zysk netto grupy PZU wyniósł 2,34 mld zł, czyli był o 21 proc. niższy niż rok wcześniej.
"Sytuacja grupy jest przede wszystkim impulsem do zmiany i w tym znaczeniu stanowi również szansę dla jej rozwoju. Skłania ona do tego, aby ponownie skoncentrować się na tym, co od ponad 200 lat stanowi tożsamość PZU, czyli na działalności ubezpieczeniowej" - napisał w liście do akcjonariuszy Michał Krupiński, nowy prezes PZU.
Autor: ag//km / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Jerzy Sobański / Wikipedia (CC BY-SA 3.0)