Firma oficjalnie znana jako Yahoo zmieni nazwę na Altaba. Nie znaczy to jednak, że popularna marka Yahoo przestanie istnieć. Po planowanym przejęciu ma stać się własnością amerykańskiego koncernu telekomunikacyjnego Verizon. Będzie zarezerwowana m.in. dla usługi pocztowej, wyszukiwarki, aplikacji mobilnych czy narzędzi reklamowych.
Zmiany te wejdą w życie, jeśli sfinalizowana zostanie wyceniana na 4,8 mld dol. transakcja przejęcia go przez amerykański koncern telekomunikacyjny Verizon - informuje agencja AP Financial News. Zawarta w lipcu 2016 roku umowa przejęcia portalu przez Verizon nie dotyczy udziałów Yahoo w firmie Alibaba Group (chiński potentat handlu internetowego) oraz Yahoo Japan Corp, wycenianych łącznie na ponad 40 mld dolarów.
Transakcja z Verizon
Wraz z zamknięciem transakcji z Verizon zmniejszy się zarząd Yahoo. Dyrektor generalna Marissa Mayer, współzałożyciel serwisu David Filo oraz czterej inni członkowie jedenastoosobowego zarządu przestaną pełnić w nim funkcje.
Sfinalizowaniu umowy z Verizon, zagraża jednak, jak wskazuje AP, niedawne przyznanie się Yahoo do dwóch ataków hakerskich, w wyniku których skradziono dane osobowe z ponad miliarda kont użytkowników serwisu. Włamań dokonano w latach 2013 i 2014. Yahoo zapewniło, że hakerzy najpewniej nie przejęli niezabezpieczonych haseł ani informacji dotyczących kont bankowych czy kart płatniczych. Według AP Verizon rozważa jednak możliwość renegocjacji kwoty kontraktu, a nawet jego anulowania. Yahoo walczy o to, by umowa została sfinalizowana w obecnym kształcie.
Yahoo słabsze od rywali
Kwota niespełna 5 mld dolarów, na jaką opiewa transakcja przejęcia, jest o wiele niższa niż 44 miliardy dolarów oferowane Yahoo przez Microsoft w 2008 roku. W okresie tak zwanej bańki internetowej w latach 1995-2001, kiedy przeceniano wartość przedsiębiorstw prowadzących działalność w internecie, Yahoo wyceniono na 125 miliardów. W ciągu ostatnich dziesięciu lat Yahoo nie zdołało sprostać swoim rywalom, głównie Google i Facebookowi, które przyciągnęły znacznie więcej użytkowników i reklamodawców.
Nazwa Altaba według agencji AP Financial News ma wywołać skojarzenia zaangażowania w e-rynek w Chinach i Japonii.
Zobacz: Targi elektroniki oraz nowych technologii CES w Las Vegas (Film z 05.01.2017)
Autor: azb//ms / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock