Okres świąt to czas, kiedy wiele osób wybiera się w podróż po Polsce lub za granicę. Czasami może się zdarzyć, że z jakichś powodów taką wycieczkę będziemy musieli zareklamować. W dzisiejszym programie "Biznes dla ludzi" wyjaśniliśmy, gdzie można złożyć reklamację za wczasy, z których nie jesteśmy zadowoleni.
W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez Organizatora Klient może złożyć reklamację. Reklamacja powinna być złożona w formie pisemnej niezwłocznie u wykonawcy usługi oraz u organizatora. Niezależnie od tego zawiadomienia, klient może też złożyć organizatorowi turystyki reklamację zawierającą wskazanie uchybienia w sposobie wykonania umowy oraz określenie swojego żądania, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zakończenia imprezy. Organizator udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od jej złożenia.
- Złożenie reklamacji przewiduje ustawa o usługach turystycznych. Aby ją dobrze złożyć, musimy pamiętać o kilku rzeczach. Przede wszystkim o terminie, w jakim należy to zrobić, mamy tutaj 30 dni od dnia zakończenia wycieczki. Możemy też zrobić to jeszcze na miejscu pobytu. Reklamację musimy złożyć do biura podróży - podkreśla Magdalena Treter-Wiśniowska, prawnik z kancelarii Rąpała. Zastrzega, że "w reklamacji musimy zawrzeć co najmniej dwie bardzo ważne przesłanki: musimy dokładnie opisać, z jakim uchybieniem mieliśmy do czynienia, co było niezgodne z umową; musimy też dokładnie sprecyzować nasze roszczenie". - Powinniśmy mieć na uwadze, że trzeba dobrze udowodnić wadę lub uchybienie. Najlepsze będą zdjęcia, możemy też spisać oświadczenie świadków. Dobrym dowodem są też paragony za usługi, które według oferty miały być darmowe. Możemy żądać np. zwrócenia poniesionych kosztów, bądź innej rekompensaty - powiedziała.
"Biznes dla ludzi" w TVN24 Biznes i Świat od poniedziałku do piątku o 18.15
Autor: red. / Źródło: TVN24 Biznes i Świat
Źródło zdjęcia głównego: freeimages.com