Spośród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce TVN gromadził w kwietniu przed telewizorami najwięcej widzów z najbardziej poszukiwanej przez reklamodawców grupy docelowej - osób w wieku 16 – 49 lat i mieszkających w dużych miastach. Wiosenne propozycje programowe TVN, w tym debiutujące w tym sezonie nowości, cieszyły się ogromną popularnością, a wiele z nich zdobyło pozycję lidera w swoim paśmie emisji.
Udział TVN w grupie docelowej widzów w wieku 16 – 49 z dużych miast (100 tys. i więcej mieszkańców) w porze najwyższej oglądalności telewizji w godzinach 18:00 – 23:00 (tzw. peak time) wyniósł 16,9 proc. W ujęciu całodobowym w tej grupie widzów stacja również osiągnęła najwyższy wynik na rynku z udziałem 14,5 proc.
Dobre wyniki
W komercyjnej grupie docelowej widzów z dużych miast z wysokimi dochodami TVN był również najchętniej oglądaną telewizją w Polsce z udziałem 17,3 proc. w peak time i 14,9 proc. w ujęciu całodobowym. TVN zajmuje pozycję lidera na polskim rynku telewizyjnym w obu wymienionych wyżej grupach od początku sezonu wiosennego w TV (marzec – kwiecień 2015 r.). Biorąc pod uwagę wyniki za 2 minione miesiące, udział TVN w grupie widzów z dużych miast (16-49, miasta 100 tys. +) wyniósł 17,7 proc. w peak time i 15,5 proc. całodobowo, a komercyjnej grupie docelowej widzów z dużych miast z wysokimi dochodami sięgnął 18,3% w peak time oraz 15,9% w ujęciu całodobowym.
Dominacja
- Wyniki oglądalności potwierdzają trwającą dominację kanału TVN w dotarciu do grup miejskich. Profil ten od wielu lat stanowi kluczową grupę celową dla kanału, pozwalając na ogólnopolski zasięg i dotarcie do najbardziej poszukiwanego przez reklamodawców widza. Kanał TVN pod względem reklamowym jest dzięki temu najbardziej efektywny w dotarciu do grup miejskich, pomimo zmian na rynku związanych z cyfryzacją - uważa Marcin Bogłowski, dyrektor działu badań i rozwoju produktu reklamowego TVN Media.
Najlepsze programy
Poniżej najchętniej oglądane programy TVN w kwietniu w poszczególnych kategoriach: Nowości „Mali giganci” – talent show z udziałem małych uczestników prezentujących wyjątkowe umiejętności taneczne, wokalne i w kategorii show gromadził w kwietniu nawet 3,4 mln widzów (maksymalnie 23,3 proc. udziału w kategorii 4+), będąc absolutnym liderem w swoim paśmie nadawania, tj. w soboty o godz. 20.00. TVN przyciągał o tej porze przed telewizory o ponad 1 mln widzów więcej niż konkurencyjne stacje, osiągając średni udział 20,0 proc. wśród wszystkich widzów w wieku 4+. Talk Show „Kuba Wojewódzki” – spośród kwietniowych odcinków najliczniejszą widownię (blisko 1,5 mln widzów) zgromadził show z udziałem prezydenta Słupska - Roberta Biedronia i tancerki Agnieszki Kaczorowskiej. Program Kuby Wojewódzkiego był w kwietniu liderem w swoim paśmie nadawania zarówno w grupie komercyjnej 16 – 49 (udział 15,4 proc.) oraz w grupie wszystkich widzów 4+ (udział 13,4 proc.). Informacja i publicystyka „Fakty TVN” - wieczorne wydania głównego serwisu informacyjnego TVN gromadziły w kwietniu przed telewizorami widownię liczącą nawet ponad 3,5 mln osób. W kategorii serwisów informacyjnych na całym rynku telewizyjnym „Fakty TVN” (emitowane na antenie kanału TVN, stacji TVN24 oraz TVN24 Biznes i Świat), osiągnęły najwyższy średni udział zarówno w grupie ogólnej (26,4 proc.), jak i w grupie komercyjnej 16-49 (25,1 proc.), wyprzedzając „Wydarzenia” Polsatu (Polsat, Polsat News, Polsat News 2) z udziałem odpowiednio 19,1 proc. i 22,5 proc. oraz „Wiadomości” TVP1 (odpowiednio 24,7 proc. i 17,3 proc.). W obu grupach TVN był liderem rynku w paśmie nadawania „Faktów”.
Autor: red/ / Źródło: tvn24bis.pl,