Prażona kukurydza wciąż liczy, że jej czas w Polsce dopiero nadejdzie - informuje "Puls Biznesu". Problemem są niskie marże i wysokie ceny, brakuje także kuchenek mikrofalowych.
Agencja badawcza Euromonitor International podaje, że rynek popcornu dostępnego w formie ziaren bądź w gotowej formie jest wart nieco ponad 21 mln zł rocznie. Na wzrost wartości nie może liczyć w najbliższych latach, ale wolumenu - owszem. Euromonitor prognozuje, że będzie około 1,5 proc. rocznie.
Drogi popcorn w kinach
Co hamuje prażoną kukurydzę? - Liczba kuchenek mikrofalowych. Pracowaliśmy intensywnie nad zwiększeniem sprzedaży popcornu w mniejszych miejscowościach. Okazało się, że produkt nie rotuje, bo jest problem w jego przygotowaniu - mówi
, firmie produkującej wyroby czekoladowe i popcorn. Według danych GUS, ponad 56 proc. gospodarstw domowych dysponuje kuchenką mikrofalową. Zdaniem Mariusza Suchego, kolejnymi kwestiami są znajomość produktu i jego dostępność. - Konsumenci znają popcorn głównie z kin, a tam jest drogi, co zniechęca do spożycia - dodaje szef handlu w Carletti. Piotr Grauer, ekspert firmy doradczej KPMG, tłumaczy, że popcornowy biznes na większą skalę musi mierzyć się z problemem niskiej marżowości zestawionej z kosztami transportu.
Autor: tol / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu