Wydłużono termin na składanie ofert w trzech przetargach na dokończenie budowy autostrady A1 na wysokości Częstochowy - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Wydłużenie terminu o 10 dni - do 14 października - GDDKiA uzasadniła "pytaniami od zainteresowanych przedsiębiorców, które wpływają do GDDKiA oraz zmianami wprowadzonymi w treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ)".
Nowy termin dotyczy postępowań przetargowych na odcinku autostrady A1 od Rząsawy do Blachownii: montaż barier ochronnych, wykonanie oznakowania poziomego i pionowego, wykonanie ogrodzenia.
Na początku września informowaliśmy, że właśnie do tych trzech przetargów nie zgłosiła się do GDDKiA żadna firma.
Według zapowiedzi Dyrekcji, 4 października 2019 r. w siedzibie Dyrekcji w Katowicach odbędzie się kolejne spotkanie z potencjalnymi oferentami.
Postępy
Dyrekcja poinformowała także o postępach na budowie obwodnicy Częstochowy w ciągu trasy A1. W miniony piątek udostępniono kolejny wiadukt umożliwiający ruch lokalny nad ciągiem głównym realizowanej autostrady, a przed weekendem uzyskano pozwolenie na użytkowanie pierwszego wiaduktu drogowego na węźle Częstochowa Jasna Góra w ciągu DK43.
Według komunikatu, jednocześnie prowadzone są intensywne prace budowlane na całym kontrakcie. Układane są kolejne warstwy bitumiczne jezdni oraz nawierzchnia betonowa autostrady. W ramach realizacji obecnego kontraktu ułożono już ok. 153 tysiące m2 nawierzchni betonowej oraz 10 tysięcy ton mieszanki mineralno-asfaltowej.
Przed minionym weekendem przy realizacji kontraktu pracowało ponad 850 pracowników, a do budowy wykorzystywano ponad 500 sztuk sprzętu. Trwają prace we wszystkich asortymentach, w tym: humusowanie skarp i pasa rozdziału, układanie warstw konstrukcyjnych na drogach poprzecznych i na dojazdach do obiektów inżynierskich, roboty branżowe, prace brukarskie.
Problemy
W lipcu pisaliśmy, że GDDKiA wybrała ofertę konsorcjum z kluczowym udziałem Strabagu i Budimeksu na kontynuację budowy autostradowej obwodnicy Częstochowy, w ciągu autostrady A1, która ma być "udostępniona kierowcom" do końca 2019 roku.
Przypomnijmy, że w ostatnich dniach kwietnia 2019 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z konsorcjum, z Salini Polska jako liderem, realizującym A1 pomiędzy węzłami Rząsawa i Blachownia - po wielokrotnych wezwaniach wykonawcy tego odcinka do powrotu na budowę i prowadzenia robót zgodnie z kontraktem.
Dodajmy też, że drożność obwodnicy Częstochowy – z trzema węzłami – jest kluczowa dla otwarcia autostrady A1 od Pyrzowic za Częstochowę. Wkrótce rozpocznie się bowiem remont częstochowskiego odcinka DK1, którą obecnie odbywa się główny ruch tranzytowy w osi północ-południe (autostradowa obwodnica ma przejąć z obecnej "jedynki" większą część tranzytu).
Autor: kris / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: gddkia.gov.pl