Zmiany demograficzne omijają przedsiębiorców - są coraz młodsi, choć społeczeństwo się starzeje - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
Naukowcy biją na alarm - rodzi się mało dzieci i społeczeństwo się starzeje, o czym świadczą twarde dane. Według nich np. tylko w latach 2010-2015 udział ludności w wieku 65+ zwiększył się w Polsce o 2,3 proc., do 15,8 proc. Tymczasem pracodawcy (przedsiębiorcy zatrudniający co najmniej jedną osobę) są coraz młodsi - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
Przygotowani na porażkę
Jak ocenia dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka Konfederacji Lewiatan, odmłodzenie przedsiębiorców jest korzystnym zjawiskiem. - Młodzi są często bardziej otwarci na różnego rodzaju nowości sprzyjające rozwojowi biznesu - dodaje. Podkreśla, że młodzi są także bardziej przygotowani na porażkę w swojej działalności. Jeśli jedno przedsięwzięcie im się nie udaje, to na jego gruzach podejmują się nowych wyzwań.
Autor: km / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock