Bank Zachodni WBK, trzeci największy bank w Polsce pod względem sumy aktywów, oficjalnie zmienił nazwę na Santander Bank Polska.
"Zarząd banku informuje, że otrzymał informację o zarejestrowaniu w dniu 7 września 2018 r. przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej zmian Statutu Banku, przyjętych przez zwyczajne walne zgromadzenie banku z dnia 16 maja 2018 r." - czytamy w komunikacie.
Zarejestrowana zmiana statutu banku obejmuje zmianę nazwy banku oraz przeniesienie jego siedziby z Wrocławia do Warszawy.
Zmianie uległ również adres strony internetowej banku z www.bzwbk.pl na www.santander.pl.
BZ WBK to trzeci największy bank w Polsce. W latach 2007-2015 szefował mu obecny premier Mateusz Morawiecki. Instytucja zgromadziła na koniec ubiegłego roku ponad 132 mld 863 mln zł aktywów. Bank posiada około 4,4 mln klientów i około 100 oddziałów.
Warto przypomnieć, że nie jest to pierwsze podejście do zmiany nazwy. Wcześniej, jeszcze kiedy prezesem banku był Morawiecki, na zmianę nie wyraziła zgody Komisja Nadzoru Finansowego.
Bez większych zmian dla klientów
Bank poinformował, że zmiana nazwy, logo oraz siedziby nie wymaga od klientów podejmowania jakichkolwiek dodatkowych działań. Wszystkie umowy z klientami są ważne i nie wymagają podpisywania aneksów. Bez zmian pozostają również zasady kredytowania oraz produkty i usługi, numery rachunków bankowych, numery, hasła PIN oraz daty ważności kart oraz hasła do bankowości internetowej. Karty z logiem BZ WBK dalej pozostaną w użytku do końca ich daty ważności.
W związku ze zmianą nazwy bank zaplanował jednak przerwę aktualizacyjną. Od godziny 23.30 w piątek do godz. 12.00 w sobotę usługi bankowości internetowej i mobilnej będą niedostępne. W tym czasie będzie można korzystać z kart płatniczych, bankomatów oraz wpłatomatów. Przelewy zlecone w piątek w godzinach 22.30-23.30 bank wyśle do realizacji w sobotę po godzinie 12.00. Santander Bank Polska oraz Santander Consumer Bank, choć działają w jednej grupie kapitałowej (Grupie Santander) są dwoma niezależnymi banki działającymi w oparciu o odrębne licencje bankowe. Tym samym nie oferują i nie obsługują wzajemnie swoich produktów, nawet jeśli konkretna osoba jest klientem obu banków. Zakres ofert i polityka cenowa są również przygotowywane niezależnie.
Autor: tol / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock