Ponad 70 proc. firm ma problemy z otrzymywaniem terminowej zapłaty. Spóźniają się zarówno nowi, jak i stali klienci - pisze "Puls Biznesu".
Zapłaty za swoje produkty czy usługi w terminie na co dzień nie otrzymuje aż 71 proc. przedsiębiorców - wynika z badania Keralli Research na zlecenie Rzetelnej Firmy, przeprowadzonego na próbie 600 małych i średnich przedsiębiorców.
Przy tym 57 proc. badanych przyznało, że wystarczy 30-dniowe opóźnienie zapłaty, żeby firma czuła się zagrożona utratą płynności finansowej.
Kto najczęściej?
Najczęściej na takie niebezpieczeństwo wskazują firmy transportowe, hotelarskie i gastronomiczne. A przecież średni czas oczekiwania na zapłatę wynosi aż 3 miesiące i 12 dni.
Wynagrodzenia Polaków na tle Europy:
Autor: mb / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Pixabay.com (CC0)