Jak możemy dochodzić roszczeń za źle wykonany remont? Jak prawidłowo skonstruować umowę o przeprowadzenie prac remontowych? Na te pytania odpowiedział Paweł Blajer w programie "Biznes dla Ludzi" na antenie TVN24 Biznes i Świat.
W umowie o wykonanie prac remontowych ustalamy m.in. z wykonawcą ich zakres, termin rozpoczęcia i zakończenia oraz wynagrodzenie. Należy pamiętać, aby w umowie określić obowiązki wykonawcy w przypadku gdy remont zostanie źle przeprowadzony.
Nowy termin
Jeżeli wykonawca wadliwie albo niezgodny z umową wykona zlecenie możemy wezwać go do zmiany sposobu wykonania i wyznaczyć nowy termin. Gdy po jego upływie usługa nie została należycie poprawiona możemy wówczas odstąpić od umowy.
- Jeśli remont mieszkania został źle wykonany powinniśmy wezwać wykonawcę do poprawy zamówionej usługi. Wyznaczamy mu termin do zmiany pod rygorem, że po jego upływie odstąpimy od umowy - powiedział radca prawny Krzysztof Rąpała. Jak dodał, najlepiej zrobić to w formie pisemnej i wysłać do wykonawcy listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Zwrot pieniędzy
- Jeżeli wykonawca nie zmieści się w wyznaczonym terminie i umowa nie została zrealizowana zgodnie z jej treścią to możemy żądać nie tylko zwrotu środków, które już zapłaciliśmy wykonawcy, ale także przywrócenia stanu mieszkania do stanu wyjściowego - zaznaczył Rąpała.
W programie "Biznes dla Ludzi" Paweł Blajer wyjaśnił także wątpliwości dotyczące bezpieczeństwa płatności zbliżeniowych oraz odpowiedział na pytania jakie warunki należy spełniać aby skorzystać z urlopu tacierzyńskiego oraz jak skutecznie motywować pracowników.
Program "Biznes dla Ludzi" Pawła Blajera do obejrzenia na antenie TVN24 Biznes i Świat od poniedziałku do piątku o godz. 18.00.
Autor: ToL//gry / Źródło: TVN24 Biznes i Świat
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock, TVN24