W II kw. 2014 r. zysk Yahoo spadł o 18 proc. do 270 mln dolarów - poinformowała spółka we wtorek. Przychód internetowego giganta wyniósł 1,8 mld dolarów, co oznacza spadek o 3 proc.
To wynik gwałtownego spadku (o 8 proc.) wpływów ze sprzedaży reklam on-line. Cena za reklamę internetową, jaka Yahoo pobiera od reklamodawców spadła o 24 proc.
Rozczarowanie
- Naszym priorytetem jest wzrost przychodu, w związku z czym nie jesteśmy zadowoleni z naszych wyników za II kwartał - stwierdziła Marissa Mayer, prezes Yahoo.
Firma prognozuje, że w trwającym obecnie kwartale zanotuje przychód w wysokości od 1,06 miliarda dolarów do 1,1 miliarda dolarów.
Informacje o spadku zysków przyćmiła jednak wiadomość dotycząca zbliżającego się debiutu giełdowego Alibaby, chińskiej firmy z branży handlu internetowego. Yahoo ma w niej 22,6 proc. udziałów.
Poprawki w umowie
Alibaba i Yahoo zgodziły się na wprowadzenie poprawek w umowie odkupu akcji. Redukują one maksymalną liczbę akcji (z 208 mln do 140 mln), które Yahoo zobowiązane jest sprzedać w związku z pierwszą ofertą publiczną Alibaby.
6 maja Alibaba, która kontroluje ponad 80 proc. transakcji handlowych online w Chinach, złożyła w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) prospekt emisyjny. Termin debiutu na razie nie jest znany, ale spodziewana wartość oferty publicznej Alibaby to 20 mld dolarów. Debiut budzi ogromne emocje, bo być może będzie to nawet największe IPO w historii.
Oczekuje się, że na debiucie Alibaby inwestorzy zarobią 15 mld dolarów.
Autor: ToL//gry / Źródło: BBC News
Źródło zdjęcia głównego: wiki (CC BY-SA 2.0) | gaku