Najmłodsi pracownicy znajduje zatrudnienie głównie za pomocą rodziny i znajomych oraz internetu - wynika z najnowszego raportu "Młodzi na rynku pracy. Jak jej szukają? Gdzie ją znajdują?". Raport przygotowała platforma rekrutacyjna Absolvent.
Zdaniem autorów raportu pracodawcy coraz częściej szukają pracy przy użyciu mediów społecznościowych. Z badań Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research wynika, że 86 proc. badanych ma swój profil w serwisie Facebook, a 15 proc. z nich jest w ciągłym kontakcie z tym serwisem (poprzez smartfony).
Wykorzystać umiejętnie
Jak tak aktywność wpływa na możliwość znalezienia pracy? - Skrócił się dystans między firmami, a kandydatami do pracy. Fajny, kreatywny pomysł na pokazanie swojej osoby w połączeniu z dostępem do strony na Facebooku danej firmy umożliwia sprytnej i zdeterminowanej osobie na zrobienie szumu wokół siebie i pokazanie się z dobrej strony. Umiejętne korzystanie z tego portalu w kontekście poszukiwania pracy przynieść może sporo korzyści, których jest chyba więcej, niż zagrożeń - mówi Michał Sławiński, Social Media Director w The Digitals.
Z raportu wynika, że studenci i absolwenci, za wiarygodne i skuteczne źródła informacji o rynku pracy, uważają przede wszystkim rodzinę, znajomych (odpowiednio 64 i 59 proc.) oraz internet (44 i 54 proc.). Nie ufają natomiast informacjom z portali społecznościowych.
- Zaskakujące jest to, że mimo iż wiele młodych osób śledzi w mediach społecznościowych strony pracodawców, przekazuje sobie informacje na temat ofert pracy i praktyk, klika w posty dotyczące nowych rekrutacji, to jednak nadal w ich głowach nie jest to źródło, które wybierają, gdy myślą o zdobywaniu wiarygodnych i rzetelnych informacji na temat firm i możliwości rozwoju kariery zawodowej. W naszej ocenie, to się zmieni- uważa Katarzyna Godlewska z platformy Absolvent.
Różne motywacje
Młodzi ludzie nie widzą też nic niestosowanego w zaproszeniu do swoich "znajomych" na portalu społecznościowym szefa, czy kolegów z pracy. Zaledwie co trzeci z nich ma na liście tylko swoich znajomych. Eksperci podkreślają, że rozbudowana lista kontaktów to wartość dodana i potencjał podczas poszukiwania pracy.
Motywacją do poszukiwania pracy są zarobki. W czasach kryzysu młodzi oczekują też jednak możliwości podnoszenia swoich kwalifikacji (37 proc.) i stabilnej formy zatrudnienia (34 proc.). Dla 25 proc. ważny jest elastyczny czas pracy i dogodna lokalizacja firmy. Z kolei co piąty ankietowany byłby skłonny zmienić pracę ze względu na lepszą atmosferę w firmie.
Autor: mn//gry / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: shuterstock