Pięć wielkich amerykańskich wydawnictw prasowych ogłosiło plan stworzenia wspólnego internetowego "kiosku z gazetami". Multimedialne gazety "nowej generacji" mają być dostosowane do mobilnych urządzeń internetowych. I mają być płatne.
W przedsięwzięciu uczestniczą wydawnictwa Time, Conde Nast, Hearst, Meredith oraz koncern medialny News. Corp. Ruperta Murdocha. Podkreślono jednak, że przewidziane jest zapraszanie także innych wydawnictw do korzystania z internetowego kiosku.
- Dzięki tej cyfrowej inicjatywie klienci otrzymają wyjątkową ofertę, którą będą mogli pobrać na różne urządzenia, takie jak iPhone, E-Book-Reader i laptop - powiedział John Squires, który w wydawnictwie Time odpowiada za część cyfrową i ma kierować nowym przedsięwzięciem.
Kiosk ma ruszyć w najbliższych tygodniach. Agencja dpa zwraca uwagę, że stwarza on możliwość oferowania w internecie wyłącznie płatnych materiałów dziennikarskich, czego domaga się wielu wydawców. Zwłaszcza Rupert Murdoch występuje jako rzecznik rozszerzania płatnej oferty (ang. paid content). Jego brytyjski "Times" od wiosny przyszłego roku ma być dostępny w internecie wyłącznie dla abonentów.
Źródło: PAP, lex.pl
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu