Należący do Ruperta Murdocha konglomerat mediowy News Corp. będzie udostępniał swoje newsy w internecie jedynie za pieniądze. W ten sposób koncern chce m.in. odrobić straty, które notuje od początku tego roku.
Murdoch już od jakiegoś czasu opowiadał się za tym, że za wygenerowane przez jego dziennikarzy informacje należą się większe pieniądze niż te, zawarte jedynie w cenie np. gazety. Krok był skierowany przede wszystkim przeciwko konkurencji, która po wejściu na stronę internetową należącego do News Corp. medium mogła informację tam podaną po prostu przekleić do siebie. Do tej pory były to jednak głównie deklaracje. Teraz, za sprawą m.in. 3,4 mld dol. strat, które od początku roku stracił jego koncern, Murdoch przechodzi do czynu.
Cena informacji
- Rewolucja cyfrowa otworzyła drzwi do wielu nowych kanałów dystrybucji taniej informacji. Ale taniej, to nie znaczy darmowej - mówi BBC Rupert Mudoch. - Dlatego zamierzamy wprowadzić opłaty za dostęp do informacji na wszystkich naszych stronach internetowych. Liczymy, że inne media również pójdą tym śladem - dodaje szef News. Corp.
Jak wyjaśnia pozyskanie i przedstawienie wysokiej jakości informacji wiąże się z kosztami, a jeśli ich ciężar spoczywa tylko na jej dostarczycielu, to z czasem ta jakość będzie spadać.
Dlatego już niedługo, żeby dowiedzieć się czegoś ze strony internetowej brytyjskich dzienników "The Sun", czy "The Times", lub amerykańskich - "The New York Post" i "Wall Street Journal" trzeba będzie zapłacić.
Źródło: BBC