Coca-cola już 7. raz z rzędu zwyciężyła w rankingu Interbrand jako najdroższa marka świata, ale najszybciej rozwijającą się firmą jest jednak internetowy gigant Google.
W pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się zaledwie trzy firmy spoza USA. Stary Kontynent reprezentują: piąta w rankingu fińska Nokia i okupujący dziesiątą pozycję niemiecki Mercedes-Benz. Japonia ma zaledwie jednego przedstawiciela - Toyotę, która zajmuje szóste miejsce.
Jednak największą uwagę analityków przyciąga spółka, która znajduje się dopiero na dwudziestym miejscu rankingu. Amerykański Google już drugi rok z rzędu zyskuje na wartości ponad 40% i obecnie marka wyceniana jest na 17,8 miliarda dolarów. Dla porównania pierwsza w rankingu Coca-Cola warta jest 65,3 miliarda dol., ale jej wartość spadła w ostatnim roku o 3 proc.
Największymi przegranymi są borykający się z ogromnymi problemami Ford, który stracił aż 19 proc., i firma odzieżowa GAP - 15 proc.
Interbrand jest amerykańską firmą doradczą należącą do amerykańskiego holdingu reklamowego Omnicom Group. Jej zestawienia są akceptowane przez największe banki inwestycyjne, firmy audytorskie, giełdy oraz władze podatkowe na całym świecie.
Pierwsza dziesiątka rankingu Interbrand:
1. Coca-Cola
2. Microsoft
3. IBM
4. GE
5. Nokia
6. Toyota
7. Intel
8. McDonald's
9. Disney
10. Mercedes-Benz
Źródło: BusinessWeek
Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl