Zaledwie rok po ponownym otwarciu sklepów amerykańska sieć z artykułami dla niemowląt Buy Buy Baby zdecydowała o zamknięciu wszystkich swoich placówek handlowych - pisze CNN. Detalista ma skupić się na sprzedaży internetowej.
Firma przekonuje, że wycofanie się ze sprzedaży stacjonarnej to część "strategicznego resetu". Wszystkie dziesięć sklepów Buy Buy Baby ma zostać zamkniętych do końca roku, a firma ma oferować swoje produkty wyłącznie w internecie.
BuyBuy Baby w komunikacie podkreślał, że ta "trudna" decyzja została podjęta "po konsultacjach z klientami i partnerami biznesowymi".
Nieudany powrót
Niegdyś sieć posiadała 120 placówek handlowych w całych Stanach Zjednoczonych. Wszystkie zostały jednak zamknięte na początku 2023 roku, gdy upadłość ogłosiła jej spółka macierzysta Bed Bath & Beyond. Dziesięć sklepów sieci Buy Buy Baby zostały ponownie otwartych zaledwie rok temu, po przejęciu przez koncern Dream On Me.
"Dream On Me ogłosiło, że ponownie otwiera niektóre lokalizacje, a celem miało być prowadzenie 100 sklepów w ciągu najbliższych kilku lat. Buy Buy Baby borykało się jednak z konsumentami ograniczającymi wydatki z powodu inflacji, jak i konkurencją ze strony większych rywali, takich jak Amazon i Target" - czytamy w artykule CNN.
"Może zakrawać na ironię losu, że dawna siostrzana marka Bed Bath & Beyond ogłosiła w zeszłym tygodniu, że wraca do sklepów stacjonarnych, aczkolwiek we współpracy z Container Store" - pisze amerykański portal.
Źródło: CNN
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock