Do środy osoby, które wykupiły wycieczkę w biurze podróży Alfa Star przed 17 września 2014 r. mogą składać wnioski o roszczenia - przypomina Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego. Dodaje, że ze wstępnych kalkulacji wynika, że gwarancje, którymi dysponowało biuro podróży powinny wystarczyć na pokrycie zarówno kosztów sprowadzenia turystów do kraju, jak i ewentualnych roszczeń poszkodowanych klientów.
Urząd informuje też klienci Alfa Star, którzy wykupili wycieczki pomiędzy 17 września 2014 r. a 16 stycznia 2015 r., mogą składać roszczenia do 16 stycznia 2016 r. Najwięcej czasu na składanie roszczeń mają z kolei klienci, którzy wykupili usługę w Alfa Star po 17 stycznia br. – termin na ubieganie się o roszczenie upływa we wrześniu 2016 r.
Ile dokładnie?
Rzecznik urzędu informuje, że wstępne szacunki pokazują, że łączny koszt sprowadzenia wszystkich turystów do kraju oraz roszczeń klientów Alfa Star nie powinien przekroczyć 15 mln zł. "To dobra wiadomość, dla tych, którzy będą ubiegali się o roszczenia za niezrealizowane wyjazdy. Do tej pory do urzędu marszałkowskiego wpłynęło już ok. 500 roszczeń" - czytamy w komunikacie. Alfa Star posiada trzy gwarancje ubezpieczeniowe wystawione przez Europäische Reiseversicherung AG Oddział w Polsce. Pierwsza na kwotę 24,6 mln zł obejmuje okres od 17 września 2013 r. do 16 września 2014 r., druga na kwotę 19,4 mln zł obejmuje okres od 17 września 2014 r. do 16 stycznia 2015 r., a trzecia na kwotę 20 mln zł – od 17 stycznia 2015 r. Dokumenty o roszczenia należy składać do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie.
Autor: mn / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: tvn24