Odcinek trasy S61 od węzła "Łomża Zachód" do węzła "Kolno" zbuduje za prawie 443 miliony złotych firma Impresa Pizzarotii. To najważniejszy fragment przyszłej obwodnicy Łomży, z mostem nad Narwią - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Wykonanie trasy potrwa niespełna trzy lata.
Umowa z tą firmą będzie podpisana być może jeszcze w grudniu - powiedział rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski.
To ostatni rozstrzygnięty przetarg na odcinku Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej (mazowieckie) do Szczuczyna (podlaskie).
Kilkanaście kilometrów drogi
"Dzisiejsze rozstrzygnięcie przetargu na projekt i budowę tego odcinka realizacyjnego jest ostatnim na drodze ekspresowej S61 pomiędzy Ostrowią Mazowiecką a Szczuczynem" - napisano we wtorkowym komunikacie.
W przetargu oferty złożyło 11 firm i konsorcjów. Najniższą cenę zaproponowała Impresa Pizzarotti - 442,8 mln zł (46 procent ceny zamawiającego). Najwyższą konsorcjum Salini Impregilo i Salini Polska - 711,7 mln zł. Inwestycja realizowana będzie w systemie "Projektuj i buduj". Wykonawca ma 31 miesięcy na realizację całego zadania, w tym 15 miesięcy na projektowanie i 16 miesięcy na roboty z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie (nie wliczając okresów zimowych). Odcinek od węzła "Łomża Zachód" do węzła "Kolno" ma ponad 13-km i wraz z fragmentem S61 - od węzła "Łomża Południe" do węzła "Łomża Zachód" długości 7,18 km - stanowić będą obwodnicę Łomży wyprowadzającą ruch tranzytowy z tego miasta. W ramach obu zadań wybudowanych zostanie prawie 16 km dróg krajowych. Oba odcinki zaplanowane zostały jako dwujezdniowe - po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z nawierzchnią z betonu.
Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd będzie wiodła do Rygi na Łotwie.
Autor: mb/ms / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA, TVN24