Już za kilka dni Apple może uruchomić swój muzyczny serwis streamingowy - informuje "The Wall Street Journal", powołując się na anonimowe źródła z kierownictwa koncernu. Miesięczny dostęp do nielimitowanej muzyki ma kosztować 10 dolarów.
Oficjalna prezentacja nowego produktu ma nastąpić podczas rozpoczynającej się w najbliższy poniedziałek konferencji dla deweloperów - WWDC 2015.
Za darmo?
Jak informuje "The Wall Street Journal", Apple Music jest już praktycznie gotowe i ma być odpowiedzią na silną konkurencję ze strony Spotify.
Miesięczna opłata w wysokości 10 dol. ma pozwolić na dostęp do pełnej listy nagrań dostępnych w serwisie. Choć jak czytamy, Apple starało się jeszcze obniżyć tę kwotę do 8 dol.
Na razie nie poinformowano jednak o tym, ile utworów i od jakich wykonawców znajdzie się w ofercie.
Zdaniem amerykańskiej gazety, Apple w odróżnieniu od Spotify, nie zaoferuje użytkownikom możliwości słuchania muzyki za darmo w zamian za pojawiające się reklamy.
W ramach akcji promocyjnej ma być dostępnych tylko zaledwie kilkanaście darmowych utworów, które będą miały zachęcić do zakupu subskrypcji.
Ogromną zaletą Apple Music, w porównaniu do konkurencji, ma być szeroki wybór internetowych stacji radiowych, w których gospodarzami mają być gwiazdy takie jak Drake, czy Dr. Dre.
Negocjacje trwają
Kluczowe dla terminu prezentacji nowego produktu są jednak negocjacje z wytwórniami muzycznymi. Jak donosi bowiem "The Wall Street Journal", Apple nadal prowadzi rozmowy z Universal Music, Sony Music Entertainment oraz Warner Music Group.
W przypadku gdyby nie udało się ich zamknąć do poniedziałku, amerykański gigant może przesunąć prezentację nowego produktu streamingowego.
Silna konkurencja
Już w maju ub.r. Apple kupił amerykańskiego producenta sprzętu audio Beats za 3 miliardy dolarów. Eksperci potraktowali to jako zapowiedź czegoś więcej. Prognozowali bowiem, że gigantowi z Cupertino bardziej niż na słuchawkach zależało na raczkującym serwisie streamingowym Beats Music.
Oprócz największego konkurenta ze strony Spotify, Apple Music będzie musiał się zmierzyć także z innymi serwisami.
Pod koniec marca tego roku na rynku pojawił się bowiem kolejny serwis streamingowy - Tidal, należący do amerykańskiego rapera i biznesmena Jaya-Z. W promocji nowej usługi, wspierały go najgorętsze nazwiska w branży muzycznej, w tym Beyonce, Rihanna, Madonna i Kanye West.
Serwis dostępny jest także na polskim rynku. Na początek użytkownicy mogą skorzystać z bezpłatnego miesiąca próbnego. Później dostęp do usługi (Tidal Premium) będzie kosztować 19,99 zł miesięcznie. Za wersję z plikami o wysokiej jakości (Tidal HiFi) trzeba będzie zapłacić 39,99 zł. Konto aplikacji połączone jest z kontem usługi WiMP.
Autor: mb / Źródło: The Wall Street Journal
Źródło zdjęcia głównego: thecomeupshow - Shot by Drew: Drake - Wikipedia (CC BY 2.0)