Platformy marketplace to obecnie jedne z najszybciej rozwijających się miejsc sprzedaży w sieci, odpowiadające za niemal 40% wszystkich zakupów internetowych Polaków. Milion złożonych zamówień w zaledwie 3 lata po starcie przekroczył właśnie marketplace Empiku – platforma jednej z najsilniejszych polskich marek, plasująca się w TOP 3 polskiego rynku e-commerce. Operuje tu już ponad 1000 sprzedawców zewnętrznych, z których czołowa piątka zanotowała w skali minionego roku wzrost obrotów na poziomie 156%. Marka zachęca do współpracy duże i średnie przedsiębiorstwa, oferując im atrakcyjny model rozliczeń oparty wyłącznie na prowizji i dotarcie do milionów nowych klientów.
ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Jak wskazują badania, już ponad 60% internautów w Polsce deklaruje dokonywanie zakupów w sieci. Przyrost ten istotnie napędzają platformy typu marketplace, które obsługują niemal 40% całego rynku e-commerce. To tutaj na klientów czeka szerszy niż w sklepach stacjonarnych asortyment różnych produktów i marek, korzystne oferty cenowe i wygodny sposób wybierania produktów na wirtualnych półkach – z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie i przez dowolne urządzenie. Dołączenie do grona sprzedawców pod szyldem silnej, uznanej na rynku marki to dziś realna szansa dla przedsiębiorców na rozwój biznesu online, zwiększenie skali działalności i dotarcie do większej liczby lojalnych klientów.
Miliony klientów miesięcznie
Już ponad 1000 firm zaufało w tym aspekcie platformie marketplace Empik.com, plasującej się wśród TOP 3 polskiego e-commerce. Czołowa piątka największych sprzedawców odnotowała tu w ostatnim roku wzrosty sprzedaży na poziomie aż 156%. – Dzięki temu, że Empik tak mocno wszedł w rynek internetowy, jest dostępny dla każdego, nawet w mniejszych miejscowościach. Nasze produkty, które wcześniej, w innych kanałach sprzedaży, cieszyły się mniejszą popularnością tutaj zdobyły nowych odbiorców – podkreśla Monika Labuda, dyrektor operacyjny w Fajneceny.pl, jeden ze sprzedawców zewnętrznych na Empik Marketplace.
W ramach sprzedaży własnej i poprzez marketplace, Empik.com oferuje w sumie 2,5 miliona produktów z 16 różnych kategorii, takich jak: Elektronika, Zabawki, Dziecko i mama, Dom i ogród, Sport, AGD, Zabawki czy Zdrowie i uroda. Stronę odwiedza miesięcznie ok. 7 milionów unikalnych użytkowników, którzy składają średnio 600 tys. zamówień. Sprzedaż rok do roku dynamicznie rośnie, a w przypadku wybranych kategorii nawet 3-krotnie, np.: Sport i rekreacja (+423%), Dom i ogród (+303%) czy Zdrowie i uroda (+242%). Platforma rozwija się wielokanałowo – już 20% całości obrotów generuje aplikacja mobilna. Przedstawiciele firmy podkreślają dążenie do tego, aby Empik.com był miejscem pierwszego wyboru na wygodne zakupy.
– Przez ponad 20 lat obecności w e-commerce zbudowaliśmy cenne doświadczenie i skupiliśmy wokół siebie miliony odbiorców, nastawionych na rozwój rozmaitych zainteresowań, poszukujących inspiracji na spędzanie wolnego czasu i produktów do realizacji codziennych aktywności. Jesteśmy jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek, plasującą się w czołówce zestawień i rankingów najsilniejszych brandów. Cieszymy się dużym zaufaniem, a tym samym wiarygodnością wśród klientów. Teraz również inni sprzedawcy online mogą korzystać z siły marki Empik, naszej wiedzy i skali dotarcia,rozwijając w ten sposób własny biznes – od kategorii związanych z domem i ogrodem, po kosmetyki – mówi Szymon Bujalski, dyrektor e-commerce w Empiku.
Współpraca na korzystnych zasadach
Empik zachęca do współpracy duże i średnie przedsiębiorstwa z wcześniejszym doświadczeniem w e-commerce. Sprzedawcom oferuje szereg udogodnień i przejrzysty model współpracy oparty wyłącznie na prowizji, bez dodatkowych kosztów obsługi czy utrzymania ofert. Potencjalni partnerzy podlegają weryfikacji pod kątem standardów współpracy, jakości ofert i wysokiego poziomu obsługi klienta, a sprzedające już na platformie firmy badane są w zakresie poziomu satysfakcji i zadowolenia klientów za pomocą wskaźnika NPS (Net Promoter Score).
– Stawiamy na zaufanych partnerów, wyznających zbliżone do naszych wartości. Z naszej strony oferujemy im indywidualne podejście i wsparcie dedykowanego opiekuna biznesowego, widoczność produktów dla milionów klientów Empik.com oraz objęcie ich ofert kampaniami marketingowymi, które realizujemy przez cały rok. W odróżnieniu od konkurencji, poza standardową prowizją od sprzedaży nie pobieramy od sprzedawców dodatkowych opłat. Ta jest zaś naliczana dopiero w momencie potwierdzenia realizacji zamówienia, a w przypadku rezygnacji klienta z zakupów sprzedawca nie jest obciążany żadnymi kosztami – mówi Rafał Murawski, manager marketplace w Empiku.
Szeroki pakiet korzyści dla sprzedawców uzupełniają rozwiązania takie jak Empik Premium, który zwiększa atrakcyjność ofert poprzez możliwość oferowania klientom darmowej dostawy zamówień, której koszt w całości pokrywa Empik. Marka bierze na siebie także odpowiedzialność za bezpieczeństwo zakupów, gwarantując objęcie klientów specjalnym Programem Ochrony Kupujących. Z kolei Program Mój Empik skupiający już 5 milionów odbiorców pozwala partnerom marketplace na efektywną i stałą komunikację z prezentacją ofert oraz wpływa na zwiększenie lojalności klientów.
Istotny wkład Empiku w kształtowanie standardów handlu internetowego w Polsce doceniany jest na tle całego rynku. – Patrząc na znaczący rozwój polskiego e-commerce, szczególnie w ujęciu B2B e-commerce, którego wartość w 2020 r. szacowana jest na 450 mld zł, a blisko 50% firm B2B spodziewa się wzrostu zakupów na platformach marketplace w ciągu 3 lat, Empik już jako założyciel od lat związany z naszą e-Izbą jest niewątpliwie liderem na polskim rynku oraz stanowi ogromną szansę dla sprzedawców na rozwój i dotarcie do nowego klienta – wskazuje Patrycja Sass-Staniszewska, prezes zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.
Jak rozpocząć sprzedaż na Empik.com i zarabiać więcej? Szczegółowe informacje znajdują się na stronie: https://www.empik.com/zostan-sprzedawca.
Źródło: Empik
Źródło zdjęcia głównego: Empik