W godzinach przedpołudniowych z dużymi utrudnieniami musieli się zmagać klienci ING Banku Śląskiego. Awaria dotyczyła między innymi systemu bankowości internetowej i aplikacji mobilnej. Ponadto nie można było wypłacać i wpłacać pieniędzy za pośrednictwem bankomatów ING Banku Śląskiego. Po godzinie 11 - jak zapewnia bank - przywrócono wszystkie usługi.
Wcześniej w komunikacie zamieszczonym na stronie internetowej ING Banku Śląskiego poinformowano, że występują problemy z działaniem wybranych systemów informatycznych. Jak dodano, awaria spowodowała, że klienci mogli napotykać na problemy z korzystaniem z niektórych usług banku.
Jakie utrudnienia?
Awaria dotyczyła systemu bankowości internetowej Moje ING i aplikacji mobilnej Moje ING mobile. Utrudnione było także logowanie do nich i korzystanie z niektórych funkcji. Niemożliwe było także wykonywanie płatności internetowych.
Ponadto do czasu usunięcia awarii nie można było wypłacać i wpłacać pieniędzy za pośrednictwem bankomatów ING Banku Śląskiego, utrudnione mogło być również korzystanie z bankomatów sieci Planet Cash.
"Prosimy o korzystanie z bankomatów innych sieci. Za operacje wykonywane za ich pośrednictwem zwrócimy naszym klientom prowizję" - zapewniono w komunikacie.
Jednocześnie dodano, że niedostępność jest wynikiem niezidentyfikowanej awarii, a nie zaplanowanych prac.
Piąty bank w Polsce
ING Bank Śląski to piąty największy bank w Polsce, z sumą aktywów na koniec 2017 roku w wysokości ponad 122 mld 105 mln zł. Zdecydowanie największe aktywa zgromadził PKO Bank Polski - 277 mld 784 mln zł. Jest to niezmienny lider pod tym względem. Drugie miejsce w zestawieniu zajął Pekao z aktywami na poziomie 182 mld 77 mln zł. Trzecie miejsce pod względem sumy aktywów przypadło Bankowi Zachodniemu WBK. Bank zgromadził na koniec ubiegłego roku ponad 132 mld 863 mln zł.
Tuż za podium uplasował się mBank z sumą aktywów wynoszącą ponad 124 mld 569 mln zł.
Autor: mb//dap / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock