Alior Bank ostrzega klientów przed nowym zagrożeniem - oszuści podmieniają stronę internetową banku. Jak napisano, dotyczy to większości banków w Polsce. Tymczasem przed aktywnością złośliwego oprogramowania, atakującego telefony ostrzegł w piątek PKO Bank Polska.
"Obserwujemy, że przestępcy przeprowadzają ataki na komputery użytkowników bankowości internetowej, w wyniku których urządzenia klientów zostają zarażone złośliwym oprogramowaniem" - ostrzega Alior Bank.
Jak głosi komunikat, przestępcy podmieniają w przeglądarce internetowej użytkownika strony systemów bankowości internetowej większości banków w Polsce.
Alior przypomniał też zasady bezpiecznego logowania do internetowego konta. "Przed zalogowaniem zwróć uwagę na pasek adresu w przeglądarce – w przypadku prawdziwej strony banku powinna się tam pojawić nazwa 'Alior Bank SA (PL)'" - napisano.
"Złośliwe oprogramowanie może zmieniać certyfikat dla strony internetowej banku, przez co pasek adresowy nie zawiera pełnej nazwy banku" - pisze bank. "Jeśli proces logowania wygląda inaczej niż zwykle (np. trwa znacznie dłużej, pojawiają się nowe okienka, wymagana jest dodatkowa weryfikacja, identyfikacja itp.), może to świadczyć o infekcji Twojego komputera" - ostrzeżono.
W razie jakichkolwiek wątpliwości, bank radzi kontakt z infolinią.
Na urządzeniach mobilnych
Tymczasem przed aktywnością złośliwego oprogramowania, atakującego telefony komórkowe ostrzegł w piątek PKO Bank Polska. "Program podszywa się pod wtyczkę Adobe Flash, przechwytuje dane dostępowe do serwisów bankowości elektronicznej oraz przejmuje kontrolę nad niektórymi funkcjami urządzenia – między innymi odczyt i wysyłanie SMS czy przekierowywanie połączeń".
"Złośliwe oprogramowanie kierować może do fałszywej strony, na której znajduje się prośba o podanie danych uwierzytelniających – numeru klienta, hasła oraz kodu jednorazowego służącego do autoryzacji operacji" - napisano.
W komunikacie PKO ostrzegł przed instalowaniem na urządzeniach mobilnych aplikacji z nieznanych źródeł. "Przypominamy, że Bank nigdy nie prosi o podanie kodów autoryzacyjnych przy logowaniu oraz nigdy nie wysyła maili z linkiem do logowania do serwisu transakcyjnego. Prosimy zawsze zwracać uwagę na niestandardowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres, brak obrazka bezpieczeństwa" - poradzono.
Również PKO prosi klientów o ewentualny kontakt z infolinią.
Przypomniano również:
Autor: ps / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock