Zysk Google'a w trzecim kwartale spadł o 5 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku i wyniósł 2,8 mld dolarów. W reakcji na te informacje w handlu posesyjnym notowania firmy spadły o 3 proc.
Firma podała także słabsze od oczekiwań przychody w za trzeci kwartał. Wzrosły one o 20 proc. rok do roku do 16,5 mld dolarów. W kwartalne wyniki Google'a uderzyły przede wszystkim zwiększone koszty zarządzania nieruchomościami (m.in. centrami danych), oraz koszty inwentaryzacji sprzętu, które wzrosły o 37 proc. do 3,35 mld dolarów rok do roku.
Szczególne obserwowany współczynnik, jakim jest koszt poniesiony na emisję reklamy w porównaniu z liczbą kliknięć w nią (tzw. cost per click) zmalał o 2 proc.
- Jesteśmy nadal pod wrażeniem jeśli chodzi o tempo wzrostu naszego biznesu reklamowego i wschodzących biznesów - powiedział cytowany w komunikacie szef ds. finansów Google Patrick Pichette. I choć Google większość swoich przychodów generuje z reklam, to technologiczny gigant chce rozszerzyć swoją ofertę. W środę koncern pokazał nowe modele telefonów i tabletów Nexus oraz nową wersję systemu Android.
Autor: mn/bgr / Źródło: BBC News