Kongres Impact'24
"Jesteśmy wypychani z modelu dostarczania treści w zamian za reklamy"
Jak będzie wyglądała przyszłość mediów w obliczu nowych technologii? - o tym dyskutowali Dorota Żurkowska (Warner Bros. Discovery), Jacek Świderski (WP Holding) i Aleksander Kutela (Ringier Axel Springer) - Jesteśmy wypychani z modelu dostarczania treści w zamian za reklamy. To niesie za sobą bardzo poważny skutek społeczny, tzn. jeżeli nie będzie w polskim internecie bezpłatnych treści, to duża część społeczeństwa nie będzie miała dostępu do tego typu treści w ogóle - mówił Świderski. Dorota Żurkowska dodała, że "możemy doprowadzić do tego, że stworzą się bańki, które ograniczą dostęp do szerokiej informacji". - Wtedy kwestia manipulowania będzie bardzo łatwa - wyjaśniła Żurkowska. Według Aleksandra Kuteli należy wymyślić biznesy medialne na nowo. - Fundamentalną zasadą jest to, żeby twórcy i wydawcy otrzymywali wynagrodzenie, jeżeli ktoś korzysta z efektów ich pracy - dodał.