Kongres Impact'24
Jakiego przywództwa oczekują nowe pokolenia?
Jak być liderem i inspirować ludzi, a nie mówić dokładnie, co robić? - Klarowność, trzeba przedstawić ludziom, w którym kierunku chcemy podróżować. Drugie, energia. Brak jej u przywódcy, a wyciąganie od swojego zespołu to niedobre podejście. Trzecie, przekonanie i wiara w zespół, w to, w którym kierunku się poruszamy. I upodmiotowienie - powiedziała podczas kongresu Imapct’24 Kasia Kieli z Warner Bros. Discovery. Mark Barnett z Mastercard wspominał również o kulturze w organizacjach. - Nie może to być tylko kultura, która jest na papierze. Trzeba znaleźć życie w tej organizacji - dodawał. Francine Katsoudas z Cisco mówiła, że w przekonaniach o przywództwie nastąpiła ogromna zmiana. - Kiedyś myśleliśmy, że organizacja ma służyć przywódcy. To recepta na porażkę. To przywódca służy organizacji - wyjaśniła. - Zmiana musi być częścią kultury firmy. Często mówię, że trzeba czuć się komfortowo z tym, co jest niekomfortowe. Nie będziemy mieli na wszystko odpowiedzi. Stała zmiana musi być w nas, przywódcach, organizacjach. Umiejętność słuchania to najważniejsze u przywódcy. Jeżeli nie wiemy, co dzieje się w firmie, wtedy będzie to porażka - dodawała Kieli. Piotr Kraśko pytał też swoich gości o to, jak zainspirować kobiety, by zostały przywódczyniami.