Rada Języka Polskiego stwierdziła, że umowy telekomunikacyjne pisane są w taki sposób, by nikt nie mógł ich zrozumieć – informuje „Rzeczpospolita”.
Rada przyjrzała się ostatnio tekstom w obrocie konsumenckim, czyli m.in. ulotkom załączanym do leków i kosmetyków czy instrukcjom obsługi. Najbardziej alarmujące wnioski płyną z lektury dokumentów przygotowanych przez operatorów telekomunikacyjnych.
Zniechęcić do czytania
Zdaniem Rady umowy te są przygotowane tak, by zabezpieczać interes nadawcy. Z kolei forma umowy często wręcz zniechęca odbiorcę do zapoznania się z jej treścią. Z badań Rady wynika, że tylko umowa w sieci Plus jest napisana stosunkowo prostym językiem. Dokumenty w T-Mobile i Orange mają tak skrajną mglistość, że do ich zrozumienia nie wystarczą nawet wyższe studia – czytamy w gazecie.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock