Przyzwyczajeni jesteśmy, że gdy sklep sprzeda nam towar z wadami, np. komputer, który szwankuje po kilku dniach, to trzeba złożyć reklamację. To błąd! - ostrzega dziennikarz TVN24 BiŚ Paweł Blajer.
Dobry sprzedawca w przypadku reklamacji na pewno poważnie zajmie się naszą sprawą, ale będzie miał bardzo dużą swobodę w załatwieniu sprawy. Na odpowiedź trzeba będzie czekać nawet kilka tygodni, a potem okaże się, że i tak np. mamy sami zapłacić za naprawę. Sprawa się skomplikuje, gdy naprawa jest w innym kraju.
Jest lepsze rozwiązanie! Trzeba zgłosić sprzedawcy niezgodność towaru z umową. Poniżej mają Państwo przykładowy dokument. Dlaczego jest to takie ważne? Sprzedawca podlega rygorom przepisów o prawach konsumenta i musi m.in. odpowiedzieć w ciągu dwóch tygodni, co zrobi z towarem.
Dotyczy to sklepów tradycyjnych. Jeśli kupimy towar przez internet to, nawet gdy nie ma on żadnych wad, w ciągu 10 dni mamy prawo zwrócić go sprzedawcy. Poniżej przykładowy wzór odstąpienia od umowy, które dobrze jest dołączyć.
Autor: Paweł Blajer/kwoj / Źródło: TVN24 BiS
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock