Bank Pocztowy odnotował w I półroczu 2015 r. zysk 22,5 mln zł – 2,1 proc. więcej niż przed rokiem; to zasługa rosnącej liczby obsługiwanych klientów i kwoty udzielonych kredytów – powiedział we wtorek prezes banku Szymon Midera.
- Wyniki są rewelacyjne i jesteśmy dumni z tych sześciu miesięcy. Działamy w trudnym środowisku dla banków - ograniczeń kapitałowych, niskich stóp procentowych i nowych regulacji sektora bankowego – mówił Midera podczas wtorkowej prezentacji wyników finansowych Banku. Podkreślił też, że odnotowany zysk 2,1 proc. jest wyjątkiem na tle reszty sektora bankowego, który w tym czasie odnotował blisko 8 proc. straty.
Nowi klienci
Z zaprezentowanych przez Miderę danych wynika, że w pierwszym półroczu 2015 r. Bankowi udało się pozyskać 100 tys. nowych klientów, dzięki czemu ich liczba wzrosła do 1,48 ml. Dodał też, że bank odnotował rekordowe wyniki, jeśli chodzi o udzielone kredyty gotówkowe. - To najlepsze wyniki w naszej dwudziestoletniej historii. Sprzedaliśmy kredyty o wartości blisko pół miliarda zł – mówił.
Midera podkreślał, że celem obecnego zarządu jest budowa masowego banku detalicznego dla klientów z małych miejscowości tzw. Polski powiatowej, gdzie mieszka ok. 63 proc. Polaków. Dodatkowo Bank, jako część grupy Poczty Polskiej, ma dostęp do „naturalnego, organicznego ruchu klientów w placówkach pocztowych”.
- Spośród 7 tys. 400 placówek Poczty w 4,6 tys. są świadczone usługi finansowe. Dodatkowo z usług poczty Polskiej korzysta 88 proc. dorosłych Polaków, którzy za jej pomocą opłacają rachunki – zaznaczył prezes Banku Pocztowego.
Więcej kredytów
Midera mówił również o celach rozwojowych banku do 2018 r. Wymienił m.in. wzrost liczby klientów do 2,4 mln, przekroczenie poziomu 4 mld zł salda kredytów konsumpcyjnych oraz dywersyfikację portfela kredytowego. Podkreślił też, że najważniejszym, realizowanym obecnie zadaniem zarządu, jest finalizacja procesu debiutu Banku na giełdzie.
- Wierzymy, że konsekwentna poprawa pozycji na rynku pomoże nam w debiucie giełdowym. Parametry Banku są bardzo wysoko oceniane. Decyzję podejmiemy po analizach i po otrzymaniu informacji zwrotnej od naszych inwestorów – zaznaczył Midera.
Kiedy na giełdę?
Nadzieję na szybkie wejście Banku na giełdę wyraził również minister administracji i cyfryzacji Andrzej Halicki.
- Jestem pod dużym wrażeniem pracy zarządu Banku, co umacnia mnie w przekonaniu, że przyjęliśmy dobrą strategię działania. Najbardziej jestem zainteresowany udanym debiutem giełdowym banku. Mam nadzieje, że odbędzie się to zgodnie z planem na początku października – mówił Halicki.
Prezes Poczty Polskiej i przewodniczący Rady Nadzorczej Banku Pocztowego Jerzy Jóźkowiak podkreślił natomiast, że Bank Pocztowy jest ważnym elementem budowy strategii całej grupy Poczty. - Poczta Polska będzie koncentrowała się na usługach kurierskich, jednak usługi bankowe i ubezpieczeniowe stanowią dla nas element stabilizujący. Tegoroczne wyniki są bardzo dobre na tle całego sektora. Podobnie elementem stabilizującym dla BP jest Poczta – mówił Jóźkowiak.
Autor: /gry / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: poczta-polska.pl