Prawdziwym gwoździem wieczoru był iPhone SE - najtańsza wersja telefonu Apple’a, jaką kiedykolwiek wypuszczono. Technologiczny gigant przedstawił też inne produkty.
1. iPhone SE
Plotki o 4-calowym iPhonie okazały się prawdą. Ten model jest właśnie tym, na co czekali zwolennicy telefonów o mniejszych rozmiarach. Parametry nowego iPhone’a pokrywają się z tymi, które prezentuje iPhone 6s - pracuje na takim samym procesorze A9/M9 motion.
Jest wyposażony również w aparaty takiej samej rozdzielczości - 12 Mpix. SE nagrywa wideo w jakości 4K. W dodatku, szybkie LTE oraz Wi-Fi. Telefon występuje w czterech kolorach - srebrnej, szarej, złotej oraz różowego złota. W zależności od pojemności pamięci, iPhone SE będzie kosztował 399 dol. za wersję 16 GB oraz 499 dol. za 64 GB.
Nowy iPhone SE zastąpi serię 5S, której produkcja została wstrzymana. Zamówienia rozpoczną się 24 marca i mają być dostarczone na 31 marca.
2. iPad Pro 9.7
To nowa wersja tabletu Apple’a, która jest bardzo lekka (453,5 g) i ma ten sam rozmiar, co iPad Air (9,7 cali). Będzie przystosowany do pracy z Apple Pencil oraz klawiaturą, która została przeprojektowana tak, aby pasować do 9,7- calowego wymiaru. Ekran iPad Pro odbija o 40 proc. mniej światła i jest jaśniejszy nawet o 25 proc. w porównaniu do ekranu w iPad Air. Dodatkowo, procesor małego iPada Pro jest szybszy (A9X). Aparat nowego tabletu ma, podobnie jak w iPhone SE, rozdzielczość 12 Mpix. Posiada funkcję LivePhotos oraz nagrywa wideo w jakości 4K. Unikalną cechą jest wyświetlacz True Tone, który odbija otaczające światło (kartka papieru wygląda bowiem trochę inaczej w zależności od źródła światła, które na nią pada).
Wyposażony jest także w dodatkowe akcesoria - nowe kable, czytnik kart SD oraz przejściówka na zwykłe USB B. Mały iPad Pro dostępny będzie w czterech kolorach: srebrnym, złotym, szarym i różowego złota. Tablet ma trzy wersje - 32 GB za 599 dol., 128 GB za 749 dol., oraz 256 GB za 899 dol.
3. System operacyjny iOS 9.3
Night Shift - opcja, która umożliwia zmianę oświetlenia w zależności od pory dnia. Z upływem czasu niebieskie światło zamienia się w ciepłe barwy. Wieczorami wyświetlacz będzie lekko żółtawy. Celem jest uniknięcie zaburzenia cyklu snu w nocy. Oprogramowanie wprowadza także kilka ulepszeń do już istniejących aplikacji.
4. Paski do zegarków Apple Watch
W temacie „smartzegarków” nie było wielkich rewolucji, jednak idzie w parze z tym, czego oczekujemy od rynku zegarków - raczej nacisk na kolekcję designerskich pasków niż techniczne unowocześnienia.
Apple wprowadził nowe kolory skórzanych i sportowych pasków wykonanych ze specjalnego tworzywa - plecionego nylonu.
Najlepszą informacją jednak jest stała zniżka na zegarki Apple'a. Smartwatch kosztował będzie od 300 do 350 dol.
5. Odpowiedzialność
Wizerunek firmy społecznej odpowiedzialnie może być także nieźle sprzedającym się produktem. Apple postanowił dalej dbać o zdrowie swoich użytkowników. Po sukcesie przy wprowadzeniu HealthKit i ResearchKit czas na CareKit.
Podczas, gdy HealthKit ułatwiał pacjentom udostępnianie ich codziennych danych zdrowotnych z lekarzami, CareKit kładzie silniejszy nacisk na kształtowanie dobrych nawyków. CareKit będzie dostępny od kwietnia, choć jej użyteczność dla konsumentów będzie zależało od innych aplikacji. Technologiczny gigant deklaruje, że 93 proc. operacji jest aktualnie zasilane odnawialnymi źródłami energii.
Nie bez znaczenia jest także materiał, z którego produkowane są opakowania Apple’a. Okazuje się, że jest to papier, który w 99 proc. pochodzi z recyklingu.
Apple wprowadza także Apple Renew - projekt, który ma służyć ochronie środowiska. Pomóc w tym może robot zwany Liam, który jest zaprojektowany tak, by rozbierać na części pierwsze oraz sortować metale. Dzięki temu podstawowe materiały mogą być ponownie użytkowane.
Autor: ag/gry / Źródło: chipchick.com, CNBC
Źródło zdjęcia głównego: APPLE / HANDOUT / PAP / EPA / Shutterstock