Zwrot opłat za prowadzenie konta maklerskiego oraz zwrot prowizji za transakcje giełdowe - to niektóre rekompensaty dla klientów systemu maklerskiego w ING Banku Śląskim. Powodem jest awaria, która trwała ponad 3 dni.
"Wiemy, że to była trudna sytuacja dla Klientów. Zdajemy sobie sprawę z tego, że nadwyrężyliśmy ich zaufanie" - czytamy w komunikacie zamieszczonym na stronie ING Banku Śląskiego.
Aplikacja ING Makler Mobile i moduł Makler w Moim ING pozwalają na inwestycje na giełdzie za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
Rekompensaty dla klientów
Przedstawiciele banku podkreślili, że w pełni rozumieją niezadowolenie klientów z powodu awarii. Dlatego - jak wskazano - podjęto decyzję: o zwrocie opłat za prowadzenie konta maklerskiego od października tego roku oraz zawieszeniu ich pobierania do końca marca 2021 roku, a także zwrocie prowizji za transakcje giełdowe od 1 listopada do 6 grudnia tego roku na wniosek klienta, który można złożyć w systemie Makler.
Dodatkowo, nie będzie pobierana prowizja za transakcje giełdowe do końca grudnia tego roku.
"Do końca marca 2021 roku nie pobierzemy opłaty za przeniesienie aktywów do innego biura maklerskiego, jeśli któryś z naszych Klientów podejmie decyzję, że chce się z nami rozstać" - poinformowano w komunikacie.
Długa awaria
Pierwsze przypadki niedostępności systemu Makler pojawiły się w środę w godzinach porannych. "Przyczyną problemów jest awaria po strony dostawcy jednej z usług Maklera. Wyprowadzenie jej to długi i skomplikowany proces. Konieczne jest całkowite wyłączenie Maklera na kilkanaście godzin" - wyjaśniono. Na wyłączenie usług zdecydowano się po zamknięciu środowych notowań giełdowych.
Przerwa serwisowa miała się zakończyć w czwartek rano, ostatecznie moduły makler przywrócono w sobotę późnym wieczorem. Z informacji zamieszczonych na stronie banku wynika, że usługi przywrócono po 79 godzinach niedostępności.
ING Bank Śląski poinformował, że w Biurze Maklerskim powołano specjalny zespół do sprawnego rozpatrywania reklamacji. "Pracujemy również nad szczegółowym raportem wyjaśniającym powody awarii oraz przedstawiającym proces przywrócenia działania systemu maklerskiego. Spodziewamy się, że może to potrwać kilka dni ze względu na konieczność przeprowadzenia analizy z zewnętrznym dostawcą tego systemu" - wyjaśniono.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock