Pracując przy papierowych dokumentach, segregowaliśmy je, by lepiej rozdzielić zadania, którymi zamierzamy się zająć. Jak poradzić sobie z segregacją pracy na komputerze? Rozdysponuj ją między wiele urządzeń - radzi Karen Schulman Dupuis z inkubatora dla start-upów w Toronto.
Piętrzące się zakładki w oknie przeglądarki nie ułatwiają pracy, a tylko dodatkowo mylą i mogą sprawić, że o którymś z otwartych okien, lub dokumentów możemy zapomnieć. W rozmowie z magazynem "Wired" Schulman Dupuis proponuje, by elektronicznie "segregować" - przerzucać zadania na tablet lub inne mobilne urządzenie, aby lepiej skupić się na wykonywanych zajęciach.
Lepsze skupienie
Jeden z entuzjastów takiego rozwiązania - Paul Bridger, założyciel jednego ze startupów w Europie - używa np. portali społecznościowych wyłącznie na iPad mini. Pracę wykonuje zaś na innym urządzeniu.
Jak twierdzi, dzięki temu nie rozprasza się zmieniając co chwilę karty przeglądarki, by zobaczyć, co dzieje się w jego "społecznościówkach".
Autorzy artykułu zastrzegają jednak, że prawdziwym bałaganiarzom nie pomoże prawdopodobnie nic. Nieumiejętne korzystanie z wielu ekranów, tak samo może pogorszyć pracę jak korzystanie z wielu zakładek, lub po prostu jej wcale nie usprawnić. Ale może warto spróbować?
Autor: pp//kdj / Źródło: wired.com
Źródło zdjęcia głównego: shutterstock.com