Google testuje nową usługę - Google Domains, która pozwoli m.in. firmom na tworzenie i zarządzanie własnymi domenami internetowymi. Amerykański gigant chce w ten sposób przejąć część wartościowego rynku. To bardzo zła wiadomość dla firm zajmujących się rejestracją domen.
Google Domains to usługa, która pozwala użytkownikom, czyli np. firmom na rejestrowanie, tworzenie i zarządzanie własnymi domenami internetowymi. Według szacunków amerykańskiego giganta aż 55 proc. firm nie posiada jeszcze własnego miejsca w sieci, a to właśnie w wirtualnym świecie coraz częściej potencjalni klienci szukają informacji o produktach i usługach. Używając laptopów, telefonów, tabletów coraz częściej też dokonują zakupów.
Testy trwają
Właśnie tą ogromną lukę chce wypełnić Google, która chce dać możliwość małym i średnim firmom zaistnienie w internecie. Jak podaje Google coraz więcej przedsiębiorstw chce założyć własną domenę, a więc uruchomienie Google Domains jest także wyjściem na przeciw ich oczekiwaniom.
"Usługa Google Domains jest dopiero w trakcie budowy. Przedsiębiorcy będą mogli wyszukać i znaleźć najlepszą domenę dla swojej działalności" - podaje Google.
Ruch Google to rzucenie wyzwania GoDaddy, czyli jednej z największych na świecie firm, która zajmuje się rejestracją domen. - To stawia ich w bezpośredniej konkurencji z GoDaddy - mówi Keith Timimi z agencji marketingu cyfrowego VML Qais.
Według informacji BBC GoDaddy tylko w Stanach Zjednoczonych w ubiegłym roku osiągnął przychody na poziomie 1,1 mld dolarów. Firma założyłą ponad 57 mln domen.
Konkurencja może się bać?
Google jest jedną z najbardziej popularnych wyszukiwarek internetowych na świecie. Teraz gigant chce wykorzystać swoją pozycję do przejęcia wartościowego rynku domen. - Google może wykorzystać swoją pozycję, aby promować własne usługi. Konkurencyjne firmy mogą się martwić - twierdzi Timimi.
Autor: msz//gry / Źródło: BBC