Fiasko polskiej firmy. "1000" to nie znak towarowy

Najnowsze

Aktualizacja:
TechnopolETS: "1000" nie wyróżnia

Fiaskiem zakończyła się batalia prawna polskiego wydawcy krzyżówek firmy "Technopol" o rejestrację liczby "1000" jako graficznego znaku towarowego, pod jakim sprzedaje ona swoje krzyżówki. Trybunał Sprawiedliwości UE odrzucił dziś odwołanie Technopolu od decyzji sądu niższej instancji.

Urząd Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego UE, który odpowiada za rejestrację znaków towarowych i wzorów, odmówił rejestracji liczby "1000". Uznał, że jest ona pozbawiona "charakteru odróżniającego". To znaczy, że klient, widząc w kiosku publikację pt. "1000" wcale nie musi od razu skojarzyć jej z krzyżówkami konkretnej firmy.

Technopol odwołał się od tej decyzji do Trybunału w Luksemburgu, ale nie przyniosło to rezultatu.

Sędziowie uznali, co prawda, że liczby mogą być rejestrowane, jako wspólnotowe znaki towarowe, ale tylko wtedy, gdy pozwalają odróżnić dany produkt od innych. Tymczasem - w ocenie sędziów - w przypadku polskiego zgłoszenia, liczba 1000 odnosi się po prostu do ilości i nie odróżnia produktów Technopolu od towarów innych firm. Zdaniem ETS "1000" może się bowiem odnosić np. do liczby stron w publikacjach lub liczby elementów puzzli.

Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: Technopol