Takiego otwarcia w historii branży rozrywkowej jeszcze nie było. W ciągu pierwszych 24 godzin od premiery, przychody ze sprzedaży gry Call of Duty: Modern Warfare 2 w samych USA, Kanadzie i Wielkiej Brytanii osiągnęły zawrotną sumę 310 mln dol. Tym samym gra wideo zdystansowała poprzedniego rekordzistę - filmowy przebój o przygodach Batmana pt. "Mroczny rycerz".
Z informacji opublikowanych przez wydawcę gry - Activision, wynika, że podczas pierwszej doby jedynie w USA, Kanadzie i Wielkiej Brytanii sprzedanych zostało 4,7 mln kopii najnowszej odsłony cyklu Call of Duty. To przełożyło się na 310 mln dol. przychodu i nowy rekord otwarcia w historii branży rozrywkowej. Poprzedni rekordzista - film "Mroczny Rycerz" Christophera Nolana, w ciągu pierwszej doby sprzedał się w łącznej kwocie 158 mln dol. Pamiętać oczywiście trzeba, że cena gry kilkukrotnie przewyższa cenę biletu do kina.
Polska - 30 tys.
Według wstępnych szacunków 55 proc. kopii gry to egzemplarze wydane na Xboksa 360, 33 proc. na PS3 a pozostałe 12 proc. na komputery PC. Niemal 4,3 mln sztuk kupili klienci w Ameryce Północnej, a sami Brytyjczycy ponad 1,3 mln. Według informacji podawanych przez polski serwis polygamia.pl, w Polsce pierwszego dnia sprzedano ok. 30 tys. pudełek z Modern Warfare 2.
Szóste Call of Duty
Call of Duty: Modern Warfare 2 jest już szóstą odsłoną serii, nie licząc kilku tytułów będących zmodyfikowanymi konwersjami wcześniejszych pięciu. Bezpośrednio kontynuuje wątek współczesnego fikcyjnego konfliktu zbrojnego z czwartej części, w odróżnieniu od pozostałych, osadzonych w realiach II wojny światowej.
Wydana w 2007 roku czwarta część Call of Duty była jednym z największych hitów branży gier video ostatnich lat. Zdobyła szereg laurów w plebiscytach na grę roku, a do maja 2009 jej nakład przekroczył 13 mln egzemplarzy.
Źródło: gamespot.com, polygamia.pl
Źródło zdjęcia głównego: PAP/EPA