Tablety, takie jak iPad, tracą przychylność konsumentów. Wielu z nich woli wielofunkcyjne smartfony z większymi ekranami. Presję rynku czuje Apple, który chce zaspokoić gusta klientów - pisze Bloomberg.
Firma badawcza IDM obniżyła ostatnio swoje prognozy dotyczące rynku tabletów, podkreślając, że na całym świecie w tym roku sprzeda się nieco ponad 245 mln sztuk takich urządzeń. Wcześniejsze prognozy mówiły o ponad 260 mln sztuk.
Wolą większa smartfony
Bloomberg podkreśla, że niektórzy użytkownicy rezygnują z takich gadżetów jak tablet na rzecz większych i bardziej funkcjonalnych smartfonów. I podaje przykład Samsunga Galaxy Note 3 z 5,7 calowym wyświetlaczem, który konkuruje z Apple iPad mini z 7,9 calowym wyświetlaczem. Większe smartfony coraz bardziej wkraczają na rynek. Obecnie to nawet 10 proc. wszystkich urządzeń. Apple pracuje nad tym, aby nadrobić zaległości. Firma rozwija nowe projekty iPhonów z większymi ekranami - pisze Bloomberg. To o tyle istotne dla Apple, że urządzenia takie jak iPhone i iPad generują ok. 3/4 całkowitych przychodów firmy. W ostatnim kwartale sprzedaż iPada spadła o 16 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. To największy spadek w historii. Aby pobudzić wzrost sprzedaży szef Apple Tim Cook stara się wyjść poza dotychczasowe kultowe urządzenia. Przykładem takiego działania może być zakup producenta kultowych słuchawek firmy Beats Electronics.
Autor: mn/klim/ / Źródło: Bloomberg
Źródło zdjęcia głównego: Apple