Elektryfikacja branży motoryzacyjnej jest faktem – od kilku lat, każdego roku na rynku premierowo pojawia się co najmniej kilka nowych, w pełni elektrycznych modeli samochodów, w tym BMW Group. W przypadku tego producenta za coraz większą gamą elektrycznych modeli stoi szersza strategia, mająca na celu nie tylko bycie częścią, ale liderem tworzenia bardziej zrównoważonej przyszłości. Strategia, według której BMW Group chce osiągnąć jako producent neutralność klimatyczną na wszystkich etapach produkcji swoich samochodów.
Konkretne cele i osiągnięcia
Świadomość, że niezbędne jest podjęcie działań oraz chęć przyczyniania się do światowych wysiłków na rzecz zatrzymania zmian klimatycznych sprawiła, że BMW Group konsekwentnie dąży do bycia bardziej zrównoważonym i neutralnym środowiskowo przedsiębiorstwem. Dlatego też jako pierwszy producent samochodów na świecie, wyznaczyło sobie konkretne cele w zakresie redukcji emisji CO2 w całym cyklu życia pojazdów, od łańcucha dostaw, przez produkcję, aż po zakończenie fazy użytkowania.
Jako datę graniczną w przyjętym obecnie planie wyznaczono rok 2030, a do tego czasu planowane działania to między innymi:
• zmniejszenie o 40% emisji CO2 w całym cyklu życiu pojazdów, • w fazie użytkowania samochodu redukcja dwutlenku węgla ma być jeszcze większa – o ponad połowę, • w produkcji po 2006 roku zmniejszono emisje CO2 dla jednego pojazdu o około 78%, do 2030 roku ma ona zostać obniżona o dodatkowe 80%.
Działania podejmowane przez BMW Group już teraz przynoszą wymierne efekty! Wszystkie zakłady BMW Group są neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla do atmosfery, a wykorzystywana energia elektryczna w całości pochodzi ze źródeł odnawialnych. Godna podziwu jest również liczba poddawanych recyklingowi odpadów – jest to aż 99,3% w skali globalnej produkcji wewnętrznej.
Imponujące portfolio samochodów
Oczywiście gdy mówimy o producentach samochodów w kontekście zrównoważonej przyszłości, czy elektromobilności, jako odbiorców najbardziej interesują nas ich produkty. BMW Group już teraz jest światowym liderem pod względem portfolio samochodów klasy premium z napędem elektrycznym, a do końca tego roku będzie mieć w produkcji piętnaście zeroemisyjnych modeli.
Wśród elektrycznych pojazdów marki wyszczególnić warto m.in.:
• SAV-y, do których należą BMW iX, iX3 czy iX1, • pierwszą w historii marki elektryczną limuzynę czyli BMW i7, • Gran Coupé i4.
Jak przystało na modele tej marki po jej samochodach elektrycznych możemy spodziewać się luksusowego wykończenia, dynamicznego prowadzenia oraz bezkompromisowej funkcjonalności niezależnie od trasy. Warto wiedzieć, że decydując się teraz na ich zakup możemy skorzystać z wyjątkowo atrakcyjnej oferty finansowania w promocyjnym leasingu 101%.
I imponujące możliwości
Największym zasięgiem spośród wymienionych przez nas modeli może pochwalić się BMW i7 – wynosi on maksymalnie 625 kilometrów. Jednak także pozostałe samochody, dzięki zasięgowi wynoszącemu ponad 400 kilometrów idealnie sprawdzą się także w dłuższych podróżach.
W przypadku samochodów elektrycznych nie sposób oczywiście nie wspomnieć o ładowaniu. Powiększająca się – także w naszym kraju – sieć publicznych stacji ładowania to niejedyna opcja, dzięki której naładujemy nasze BMW. Jeśli zdecydujemy się na zakup samochodu oraz ładowarki BMW Wallbox otrzymamy bezpłatnie usługę jej montażu. Dzięki stacji Wallbox w około półtorej godziny możliwe jest doładowanie około 100 kilometrów zasięgu – w zależności od modelu samochodu.
Szeroki zakres działań BMW Group
BMW Group cały czas planuje w produkcji swoich samochodów wprowadzać kolejne innowacje, które mają na celu zmniejszenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Wśród wprowadzonych w tym roku pojazdów znajdą się pierwsze w historii marki z całkowicie wegańskim wnętrzem, które opracowano w oparciu o wyjątkowo innowacyjne materiały zbliżone właściwościami do naturalnej skóry. Innym zrównoważonym działaniem będzie zmiana elementów wykończeniowych - od 2025 roku około 1/3 wykorzystanych surowców będą stanowić sieci i liny rybackie pochodzące z recyklingu.
Cele postawione przez BMW Group w przypadku elektrycznej floty są niezwykle ambitne – w przyszłym roku co najmniej 20% nowych samochodów ma mieć napęd elektryczny, w 2025 już co czwarty, a w 2026 roku co trzeci. Do 2030 roku producent planuje dostarczyć swoim klientom 10 milionów w pełni elektrycznych pojazdów.
Marka BMW może pochwalić się tym, że jego w pełni elektrycznymi pojazdami poruszają się najwyższej klasy sportowcy. Należą do nich zwycięzca tegorocznego tenisowego Wimbledonu Carlos Alcaraz, piłkarze Realu Madryt i AC Milan czy koszykarze FC Bayern Monachium. To pokazuje, że BMW Group jest – jak przystało na producenta samochodów klasy premium – autentyczną awangardą oraz siłą napędową elektrycznej mobilności.
Źródło zdjęcia głównego: BMW