Pałac Kultury i Nauki, Zamek Królewski w Warszawie, Kościół Mariacki w Krakowie i Smok Wawelski, a także samochód polonez - to tylko niektóre elementy dzisisjeszego logo Google'a. Internetowy gigant w ten sposób postanowił uczcić roczpoczynające się dzisiaj Euro 2012.
Od kilku lat Google tymczasowo zmienia swoje logo przy okazji różnych wydarzeń. Tak zmienione logo tzw. doodle. Z okazji roczpoczynającego się dzisiaj Euro 2012 wyszukiwarka zorganizowała konkurs dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych pod hasłem "Charakterystyczne elementy, z którymi kojarzymy Polskę". Jury, w składzie którego znaleźli się m.in. Kot Przybora jeden z najlepszych twórców reklam w Polsce i znany rysownik Edward Lutczyn, wybrało doodle zrobione przez Kacpra Barczaka z Budzynia.
Zwycięskie doodle
W graficzny znaczek Google Kacper wpisał m.in. takie elementy jak Zamek Królewski i Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, Kościół Mariacki w Krakowie, Smok Wawelski, samochód Polonez i Żubra. Młody artysta w logo Google umieścił również warszawską syrenkę oraz fragment Tatr z Giewontem i umieszczonym na szczycie krzyżem.
To nie pierwsze polskie doodle
Polskie doodle pojawiały się między innymi z okazji Dnia Niepodległości, Rocznicy urodzin Czesława Miłosza czy Dnia Babci i Dnia Dziadka.
Skąd wziął się pomysł na doodle? W 1998 r. założyciele Google, Larry i Sergey chcieli zakomunikować swoją obecność na festiwal Burning man na pustyni Nevada. W drugim „o" logo umieścili znak graficzny festiwalu. Pierwszy doodle był stosunkowo prosty, ale idea zdobienia logo firmy z okazji spektakularnych wydarzeń została dobrze przyjęta przez użytkowników.
Autor: km / Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: google.pl