Polska i Świat

"Konsument jest po prostu okłamany. My sobie nie zdajemy z tego sprawy"

Zielone, tekturowe metki, zrównoważone kolekcje, linie ubrań przyjazne środowisku. Tak w ostatnim czasie prezentują się największe modowe marki. Kuszą naturalnością i dbałością o planetę. Prezentują swoje ubrania pod szyldem recyklingu. Co to właściwie oznacza, co kryje się za "poliestrem z recyklingu" i czy kupując przetworzony plastik, stajemy się bardziej eko, wyjaśnia fundacja Changing Markets. Raport "Anonimowe syntetyki" to analiza 47 odzieżowych gigantów, które działają na całym świecie i produkują setki ton ubrań. Setki ton lądują też na wysypisku. Reporterka magazynu "Polska i Świat" Karolina Bałuc zapytała ekologów i projektantów, co zrobić, aby naprawdę pomóc planecie, i jak nie dać się nabić w zieloną butelkę.